مقاله

عملکرد و آناتومی زالو

آناتومی و عملکرد زالو

به منظور درک آناتومی و عملکرد زالو باید رفتار زالو ها را در استخر آب تازه از یک دیدگاه بیولوژیک مورد بررسی قرار داد.
رفتار طبیعی زالوها در طبیعت با چرخه ای از رویدادهای تکرارشونده زیر مشخص می شود:
1- جستجوی آرام برای غذا که در این حرکت پس از مشاهده طعمه با شنای آرام و معلق در آب برای مدت طولانی (از ماه ها تا سال ها) صورت می گیرد.
2- اتصال سریع به طعمه و تغذیه کردن با حرکات سریع که ممکن است مدت کوتاه چند دقیقه ای پایان یابد.(البته آناتومی و عملکرد زالوی پزشکی این گونه نیست)
3- فرو رفتن در یک مکان مخفی در اعماق آب به منظور استراحت و هضم غذا. این دوره ممکن است چند ماه و حتی چند سال به طول بیانجامد.
4- زالوها می توانند بیش از ده برابر وزن خود خون ، جلبک ، حشرات و خزندگان کوچک را بخورد و در فواصل بین تغذیه ها، تا 2 سال زنده بمانند. قسمتی از این عملکرد صرفه جویانه زالو ، به دلیل منبع محدود میزبانان پستاندار است.
زالوی Hirudo تقریبا به طور کامل از یک لوله گوارشی با دیواره دو لایه تشکیل شده است. پیش روده ، روده میانی (معده) و روده عقبی بزرگ ترین حجم اعضا و بافت ها را هم در وضعیت پر و هم خالی اشغال می کنند.آناتومی آن به این گونه است. پیش روده شامل دهان ، حلق و مری است که تقریبا 0.2 کل طول بدن زالو را تشکیل می دهد. میان روده (معده) که شامل ده جفت کیسه کور می باشد و 0.5 از کل طول را تشکیل می دهد. روده عقبی سه قسمتی ، تقریبا 0.3 طول کلی زالو را شامل می شود. معده زالوها صرفا به یک گونه باکتریایی به نام Aeromonas biovar veroniiبرای حیات طولانی مدت مجهز شده است تا غذایش را هضم کند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *