مقاله

ساختمان بیرونی زالوها

ساختمان بیرونی زالو و زالوها

زالوها جزو نرم تنانی تک جنسی و عمدتا آبزی هستند که دارای بدنی کشیده و باریک ، استوانه ای شکل ، طول زالو حدودا 10 تا 20 سانت هست اما در زمان انبساط و تغذیه ، طول زالو ممکن است به 30 سانت و بیشتر هم برسد.

بدن زالوها بندبند بوده و از دو قسمت ناحیه دهان prostomium و ناحیه تنه تشکیل یافته است. ناحیه تنه بند بند بوده و معمولا از 32 تا 34 بند تشکیل شده است هر بند بر حسب موقعیت مکانی از یک یا چند حلقه تشکیل یافته است. در هر دو انتهای بدن، اندام مکنده ای در سطح شکمی قرار دارد که جهت چسبیدن و حرکت به کار می روند. ناحیه دهان (پروستومیوم) از به هم پیوستگی مکنده جلویی (دهان) و دو بند اولیه به وجود آمده در حالیکه مکنده عقبی از به هم چسبیدن هفت بند آخر تشکیل می شود. تعداد بندها و حلقه های بدن زالو برحسب نوع گونه متفاوت است. به طوریکه در نمونه H.granulosa تعداد صدو نه حلقه در سی و چهار بند گزارش شده است. در انتهای جلو سطح پشتی بدن زالو پنج جفت چشم حساس به نور قرار دارد. علاوه بر چشم ها هر حلقه گیرنده های حسی کوچکی به نام گیرنده های حلقه ای Annular  receptirs دارد. سطح شکمی بدن 17 جفت منفذ نفریدی دربین بندهای شش تا بیست و دو دارد. منافذ جنسی نر و ماده به ترتیب در سطح شکمی دومین حلقه از بندهای ده و یازده و مخرج زالو در پایه مکنده عصبی قرار گرفته است. هفت بند آخر زالو ها تشکیل دهنده مکنده عقبی هستند. حلقه های ثانویه که شامل 105 حلقه خارجی (آنولی) است. بندهای داخلی را پوشانده و مخفی می نماید. هر بند به وسیله حداقل 5 آنولی پوشیده می شود.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش ، تولید و تکثیر در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *