مقاله

پوست و ماهیچه دیواره بدن زالو (سری۲)

پوست و ماهیچه دیواره بدن زالو2

اپیدرم زالو ، ماتریکس کلاژنی سوراخ دار است که با یک لایه شاخی ترشحی پوشیده شده (کوتیکول) و تقریبا هر سه تا 10 روز یکبار به وسیله حرکات پریستالتیک انقباض ماهیچه ای موجی شکل ریزش می کند. تناوب پوست اندازی به وسیله دما ، کیفیت آب و وضعیت تغذیه ای زالو تعیین می شود. لایه موکوسی نیز در خلال پوست اندازی ریزش می کند. در زمان تعویض آب ظروف زالو باید تمام پوستههای ریزش کرده ، خارج شوند. در غیر این صورت باعث آسیب جدی یا مرگ زالوها خواهد شد.طیطی هر پوست اندازی باکتری ها نیز حذف می شوند. باید مقداری سنگ ، شن ، گساهان با برگ های سخت در داخل آب ظروف نگهداری زالو مورد استفاده قرار گسرد تا ضمن افزایش اکسیژن آب و محیط زندگی زالو ، عمل پوست اندازی نیز تسهیل شود. به طور کلی شرایط شیمیایی فیزیکی و.. محیط زالو باید تقریبا معادل استانداردهای ماهی قزل آلا باشد. پوست زالو حاوی تعداد زیادی سلول ترشحی است که قابلیت پذیرش و تحمل کیفیت های مختلفی را دارا می باشد و اگرچه در کل بدن پراکنده شده اند. اما بیشتر در ناحیه سر متمرکز می باشند. تولید زیاد موکوس ممکن است نشانه این باشد که زالو سعی دارد، خود را از عواملی مانند عدم تعادل شیمیایی خارجی در پارامترهای حساس (PH، آمونیاک ، سختی آب و غیره) تغییرات شدید دما ، مزاحمت ها ، استرس حمل و نقل ، قرارگرفتن طولانی مدت در مععرض نور شدید یا تراکم میکروبی و غیره محافظت نمایید. تولید موکوس بیش از حد گاهی اوقات در پایان خواب زمستانی روی می دهد. نوارهای متناوب زیتونی ، حنایی ، نارنجی و سیاه ، طرح منظمی را روی ناحیه پشتی زالو ایجاد می کند. زالوی H.medicinalis تمایل دارد که به طور غالب قرمز مایل به زرد باشد. در حالیکه H.Verbana بیشتر سبز تیره است. مدیسینالیس نقاط سبز مایل به سیاه نامنظم دارد در حالیکه هیرودو وربانا ناحیه شکمش به رنگ سبز زیتونی یکنواخت با دو نوار در طول لبه ها می باشد. فارنکس در زالو باید مکش و پمپاژ قابل توجهی اعمال کند لذا لوله مهیچه ای در دیواره اطراف فارنکس باید خیلی خوب توسعه و تکامل یافته باشد. آرواره زالو که به وسیله کلسیم و سفت شدن ماهیچه ها شکل گرفته و شکل دیگری از اختصاصی شدن ماهیچه را نشان می دهد.
لوله ماهیچه ای دیواره بدن عموما شامل چهار لایه است:
1- یک لایه موازی با دیواره بدن از ماهیچه های طولی
2- یک لایه دوتایی از ماهیچه های مورب
3- یک لایه ماهیچه ای عرضی
4- یک لایه ماهیچه ای پشتی شکمی (مورد استفاده برای مسطح و پهن کردن بدن)

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *