مقاله

عملکرد دهان زالو

عملکرد دهان زالو

عملکرد دهان زالو این گونه است که او جهت پیدا کردن مکان مناسب باید پوست زالو را جستجو و نشانه گذاری نماید. زالو گیرنده های لمسی حرارتی و شیمیایی بسیار حساس را که با تراکم زیاد در ناحیه لب بالایی پراکنده شده اند، بکار می برد تا پوست را برای ویژگی های دلخواه خود آزمایش کند. فضای دهانی اولیه (مکنده دهانی) زالوی پزشکی (زالو پزشکی) به واسطه پرده یا غشا از حفره دهانی ثانویه که دارای آرواره هاست جدا می شود. هر دو قسمت می توانند منقبض یا منبسط شوند. قبل از تغذیه ، زالو شروع به پمپ کردن هوا به درون و بیرون حفره ها کرده و آرواره هایش را بر روی طعمه قرار می دهد. در حین تغذیه ، زالو آرواره هایی که دارای تعداد زیادی دندانه است را جلو و عقب می برد تا با یک حرکت اره مانند ، پوست طعمه را برش دهد. در این حالت، حفره ها به طور ریتمیک منقبض و گشاد می شوند. حرکت پمپی ، خلاء ایجاد می کند که این امر باعث مکش خون می گردد. مکنده دهان زالو به صورت دور سال (پشتی) پهن و گسترده می شود. تا یک لب فوقانی بنام پروستومیم را تشکیل دهد که حاوی گیرنده های پشایی می باشد.

ترشح یک ماده چسبنده بنام موکوس به وسیله مکنده دهانی و نیز مکانیسم پمپی فارنکس یا حلق به مکنده های جلو و عقب کمک می کنند تا یک فشار مکشی قوی را اعمال نمایند و لذا زالو می تواند خودش را به هرگونه سطحی متصل کند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “عملکرد دهان زالو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *