مقاله

شیوه تغذیه زالو ها

شیوه تغذیه زالو ها

تغذیه زالو های خانواده آکانتوبدلیده از ماهی است در واقع آنها انگلِ ماهی ها هستند و منحصرا از ماهی تغذیه کرده و ماهی آزاد آبهای سرد را به عنوان میزبان انتخاب می کنند. زالوهای خانواده برانشیوبدلیده روی بدن و آبشش های سخت پوستان آب شیرین زندگی می کنندو. این زالوها همه چیز خوار بوده و دارای دامنه میزبانی وسیعی هستند و می توانند با فیلتر کردن آب از جلبک ها و زئوپلانکتون ها نیز تغذیه کنند. زالوهای رینکوبدلید معمولا از قسمت نرم بدن شکار تغذیه می کنند. این زالوها کم تاران آبزی و لارو حشرات ، نرم تنان و حتی برخی از ماهی ها را شکار می کنند. زالوهای آرواره دار (آرهینکوبدلیدا) به طور معمول خون مهره داران را می مکند. هر دو گروه زالوهای رینکوبدلید و آرهینکوبدلیدا شامل گونه های انگلی و شکارچی هستند اما رینکوبدلیدها تمایل بیشتری به شکار دارند. گلوسیفونیا کامپلاناتا به طور معمول مایعات بدن حلزون میزبان را خشکانده و سپس بافت نرم حلزون را به واسطه خرطومشان می مکند. زالوهای آرواره دار شکارچی ، تمایل زیادی به درشت خواری دارند. گونه های زالو تمایل به حمله ماهیان ، دو زیستان ، خزندگان ، پرندگان و پستانداران با کمترین همپوشانی را دارند.

لاک پشت آبی میزبان 3 گونه خاص زلوهای ویژه خزندگان است اما این زالوها از دوزیستان ، پرندگان و به طور موردی از انسان نیز تغذیه می کنند.

اغلب زالوهای خانواده هیروینیده عادت به خونخواری داشته و با مکیدن خون میزبان های انتخابی ، غذای خود را تامین می کنند. جنانچه غذای ترجیحی در دسترس آنها نباشید، اغلب آنها از میزبان ها تغذیه کرده و برخی دیگر از آنها و دیگر پستانداران و یا پرندگان می باشند. زالوها زمانیکه خود را به میزبان شناگر می چسبانند. پوست یا مخاط آن را به وسیله سه آرواره شاخی خود به شکل شکاف سه شاخه Y می درانند. در حالیکه زالوهای استرالیایی صرفا 2 آرواره داشته و یک بریدگی V شکل ایجاد می کنند.

مهمترین علائم اشتهای زالو به غذا

شنا کردن در سطح آب و ایجاد ضربات عمودی و مشاهده امواج سینوسی در آب

ترشح موکوس به مقدار معمولی که معمولا پس از یک دوره گرسنگی سه ماهه اتفاق می افتد.

زالو در حالت گرسنگی پوست چین چین داشته و گاها تا می خورد اما بعد از تغذیه کاملا حجیم و کشیده می شود تا خون بیشتری در خود ذخیره کند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *