مقاله

تغذیه زالو در مراحل مختلف پرورش زالو در تهران

تغذیه زالو در مراحل مختلف پرورش زالو در تهران

▪️هدف از پرورش زالو در تهران و شهرستان و به طور کلی زالو در ایران با زمان تغذیه زالو  رابطه مستقیم دارند.

چنانچه هدف از پرورش زالو در تهران و شهرستان ، فروش زالو به مراکز زالو درمانی باشد باید زالوها به مقدار کم تغذیه شوند تا اندازه آنها به میزان متوسط برسد بعد از گذشت ۶ ماه از بدو تولد آنها را تغذیه می کنند.

 -برای آماده سازی زالوها جهت زالواندازی باید حداقل به مدت ۳ ماه آنها را در دمای ۱۵-۵ درجه بدون تغذیه نگهداری کرد تا گرسنه بمانند. 

اگر هدف از پرورش زالو در تهران و شهرستان ، فرآوری آن باشد باید به طور متوسط هر دو ماه یکبار تغذیه شوند تا از نظر وزن و اندازه به میزان مورد نظر برسند. 

چنانچه هدف از پرورش زالو در تهران و شهرستان، تکثیر زالو باشد باید زالوهای رشد یافته را به طور کامل با خون تازه تغذیه نمود تا آماده زادآوری شوند. حداقل ۲ ماه قبل از جفت گیری زالو ،باید  تغذیه زالوها متوقف شود. 

زیرا در غیر این صورت تداخل در هضم غذا و جفت گیری اتفاق می افتد که منجر به تلفات خواهد شد. همچنین در فاصله بین جفتگیری و پیله گذاری نباید زالوها تغذیه شوند.

▪️ویژگی های یک زالوی گرسنه سالم مناسب برای زالودرمانی

– افزایش حرکت در پاسخ به مزاحمت

– قرار گیری حلقه ها که بدون هیچ فاصله ای به نرمی روی هم می افتند

– قدرت کش آمدن بدن

– زالوها باید بیشتر از این که فرم گرد داشته باشند فرم تخت داشته باشند

– چنانچه از داخل ظرفی حاوی مقدار کمی آب راهی برای خروج باز شود، زالوی سالم

در کمتر از نیم ساعت به طرف آن حرکت کرده و همان جا میماند 

– چنانچه زالو از آب خارج شود و در سطح خشکی قرار گیرد با استفاده از مکنده های قدامی و خلفی اش به سرعت حرکت میکند.

– اگر دستتان را در آب غوطه ور سازید زالوی سالم بلافاصله تلاش میکند تا به آن بچسبد

▪️تغذیه زالوها در فارمهای طبیعی و مصنوعی

در فارم طبیعی باید آب از لایه های زیرین به آرامی در جریان و تخلیه قرار گیرد و همچنین ارتفاع فارم نباید از ۸۰ سانتی متر بیشتر باشد ۰/۱ از این ارتفاع ۸۰ سانتی متری باید خاک (ترجیحاً خاک حاصلخیز یا خاک گلخانه ای ) باشد تا هم برای رشد گیاه، مواد کافی داشته باشد و هم احتمالاً زالوها بتوانند از مواد آن تغذیه نمایند. 

▪️روشهای مختلف تغذیه زالوها در هر نوع فارم (طبیعی مصنوعی و…. به شرح زیر است : 

۱. استفاده از خون تازه گاو ، گوسفند و مرغ که آن را در مثانه یا روده خوک، پارچه های کتانی ، برزنتهای مخصوص با اندازه حفرات مناسب و … ریخته و در کنار زالوها میگذارند تا زالوها به آن جلب شده و از آن استفاده نمایند . 

برای هر زالوی کوچک مویی ، ۵۰۰ سانتی متر مکعب خون گاو نیاز است.

۲. از غذاهای آماده مثل ماهیهای آکواریوم جهت تغذیه زالوها در پرورش زالو در تهرامیتوان بهره برد. البته در متون مختلف پرورش زالو استفاده از غذای ماهی برای زالوها ممنوع شده اما دلیل واضح و شفافی برای آن ارائه نشده است. گوشت قرمز پر خون یا احشای پرخون مثل جگر و… را خوب له کرده و در اختیار آنها گذاشت.

 همچنین پودر گوشت ، پودر ماهی ، پودر کرم خاکی و سایر غذاهای آماده که در صنعت مرغداری مرسوم است میتواند منابع غذایی خوبی برای تغذیه زالوها باشد

۳. استفاده از طعمه های زنده یا تازه جان داده مثل قورباغه ، ماهی و مارماهی (بیشترین حجم خون را داشته و خونگرم میباشد ) هر مار ماهی متوسط میتواند حدود ۳۰۰ الی  ۵۰۰ زالو را تغذیه نماید.

▪️روش مرسوم تغذیه زالو در ایران – در پرورش زالو در تهران و شهرستان

 

در روش تغذیه زالوهای مولد ، خون را داخل ظرف آب گرم قرار داده و دماسنج را داخل ظرف خون میگذارند تا اینکه دمای خون به ۳۷°C برسد. سپس الک را داخل تشت قرار داده و زالوی مولد را داخل الک ریخته و خون با دمای C°٣٧ را در تشت میریزند بگونه ای که زیر شکم زالوها را خون نگیرد و زالوها در خون شناور نشوند. پس از سیر شدن زالوها زالوها از الک جدا شده و آنها را جمع کرده و بعد از شستشو با آب ولرم آنها را در مخزن آب به تعداد ۲۰ الی ۳۰ تایی قرار میدهند.
تغذیه نوزادان زالو در مقایسه با زالوهای مولد صرفاً یک تفاوت دارد و اینکه توریهای الک با دوخت ریز استفاده شود از خون منجمد شده در تغذیه زالوها نمیتوان استفاده کرد زیرا سرم خون از سلولها جدا شده و سلولها متلاشی میشود و ارزش غذایی خود را از دست میدهند.

 

بهترین زالو گیرا و با کیفیت را از شرکت زالو برتر در شرق تهران  (بهترین پرورش زالو در تهران) بگیرید

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو گیرا و با کیفیت در شرق تهران و ارسال آن به سراسرکشور می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *