مقاله

منافذ خارجی بدن زالو

منافذ خارجی بدن زالو
  • دهان : منفذ باریک 3 شعاعی است که به طور مرکزی در محفظه پیش دهانی بادکش قدامی قرار دارد.
  • مخرج: منفذ کوچک پشتی – میانی روی بند 26 در پایه بادکش خلفی قرار گرفته است.
  • نفریدیا: تعداد آنها 17 جفت است که تشکیل دو ردیف طولی را در خرج بیضه ها داده است و در حلقه های 6 تا 22 قرار گرفته است.
  • منفذ تناسلی نر: یک سوراخ شکمی – میانی واقع در یک شیار بین حلقه دوم و سوم بند ده است. گاهی یک بیضه نخ مانند بیرون افتاده از این شکاف دیده می شود.
  • منفذ تناسلی ماده: به طور شکمی – میانی واقع در یک شیار بین حلقه دومین و سومین بند یازده قرار دارد.
  • تفوت های زالو و کرم خاکی در مطلب گذشته عنوان گردید. یکی از تفاوت های بارز زالوها با کرم های حلقوی وجود یک حفره عمومی پیش احشایی واقعی با یک محفظه بدنی مشخص در اطراف لوله گوارش است که در کرم خاکی دیده می شود اما در زالوها وجود ندارد. حفره عمومی در زالوها با بافت بوتریوایدل که شاید معادل سلول های کلراگوژن باشد، احاطه می شود. حفره عمومی زالوها بر خلاف کرم های حلقوی ، کوچک بوده و توسط بافت هم بند مزانشیمی و عضلات پوشانده شده است. این حفره تشکیل شده از یک سیستم منظم از کانای هاست که توسط مایعات حفره عمومی پر شده است. در برخی از زالوها این سیستم به عنوان گردش خون کمکی، مورد استفاده قرار می گیرد. به موازاتی که زالوها تکامل می یابند. محوطه عمومی تغییر یافته و این حفره با بافت مزانشیمی اسفنجی پر می شود. چنین ساختاری به زالو کمک می کند تا حد زیادی کشیده (منبسط) شود. در غیاب رگ های خونی حفره عمومی در حفره بدنی به جای رگ های خونی ظاهر می شود. آرینکوبدلیدا همانند بندپایان یک حفره عمومی حقیقی دارند. کانال های هموسلومیک در محوطه عمومی به عنوان رگ های خونی ظاهرشده و همان اعمال گردش خون را انجام میدهد.
  • زالو همانند کرم خاکی و بندپایان ، دارای لوله گوارش مستقیم هستند. تمامی زالوها دارای کمربند تناسلی (کلیتلوم) می باشند. کلیتلوم یک بخش تغییر شکل یافته دیواره بدن است که در اطراف نوزاد تازه متولد شده کوکون را ترشح می کند. کلیتوم در زالوها مشخصات ساختاری و مرفولوژیکی کرم خاکی را نداشته اما ساختار غدد ترشحی و فعالیت آن ها یکسان است.شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

     02136614661 

    09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *