مقاله

تولید مثل و تکثیر زالو در خانه یا منزل

تولید مثل و تکثیر زالو در خانه یا منزل

همانطور که قبلتر اشاره شد مخزن و مکان تولید مثل و تکثیر زالو در خانه یا منزل متناسب با تعداد زالو متغیر است. در واقع ابعاد و اندازه مخزن به تعداد زالوها بستگی دارد. به این صورت که 100 عدد لارو زالو را می توان در یک مخزن 5 لیتری پرورش داد.

برای شروع لازم است ، در داخل مخزن آب مقداری خزه می توان استفاده کرد. قبل از پرورش زالوها لازم است ، لاروها را در یک دوره حداقل دو ساله قبل از پرورش نزد خود نگهدارید. زالو برای رسیدن به بلوغ جنسی به 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد. زالوها را به صورت جفت در یک ظرف یا استخر کم عمق با 1 لیتر آب با لایه ای از خزه در پایین مخزن قرار دهید به طوریکه سطح خزه شیب دار بوده و یک سمت آن درون آب و سمت دیگر در بیرون آب قرار گیرد. آب باید بدون کلر باشد، لذا لازم است 24 ساعت آب را نگهدارید در مخزن تا کلر آن خارج شود. بهترین دمای پرورش زالو بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد.

زالوها هر 20 روز یکبار تغذیه می کنند. بهترین منبع تغذیه زالو کله پاچه گاو می باشد. زالوها را به مدت یک ماه در کنار هم نگهدارید تا امکان تولید مثل برای آن ها فراهم گردد. در این مدت زالوها بر روی سطح آب آمده و روی خزه ها پیله می بافند. این عمل از سنین 1 تا 9 ماهه بسته به زمان دریافت اسپرم توسظ زالوهای مادر به طول می انجامد. به طور کلی زالوهای بالغ در حدود 1 تا 5 پیله تولید می کنند که هر پیله 15 تا 30 عدد زالو تولید می کند. زمان خروج زالوها از پیله 3 تا 5 هفته طول می کشد. زالوها برای رشد کامل و رسیدن به مصارف پزشکی به دو سال زمان نیاز دارند. برای تکثیر و پرورش زالو گسترده در خانه یا منزل نیاز به ده هزار قطعه زالو و یک فضای 30 متری با سرمایه اولیه احتیاج دارید.

برای مشاوره پرورش زالو با کارشناسان ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *