زالو ایرانی, مقاله

پرورش زالو اصیل ایرانی و انواع آن

پرورش زالو اصیل ایرانی و انواع آن

آیا می دانید منظور از زالو اصیل ایرانی چیست؟ این نوع زالوها چه کاربردی دارند و به چه منظوری استفاده می شوند؟ مهمترین گونه زالوهای ایرانی کدامند و به چه صورتی پرورش داده می شوند؟ آیا پرورش و تکثیر زالوهای ایرانی آسان است؟

در حال حاضر می توانیم از میان 600 گونه شناخته شده زالو در جهان، به زالوی هیرودو مدیسینالیس اشاره کنیم. این زالو یکی از 15 گونه خاص زالوهای خونخوار به شمار می رود، که در ایران پرورش و تکثیر می شود. در اصل پرورش گونه زالوهای هیرودو مدیسینالیس و هیرودو اورینتالیس در کشور، با هدف استفاده پزشکی صورت می گیرد.

زالوی هیرودو مدیسینالیس به عنوان زالوی ایرانی و طبی در کشور شناخته می شود. اما از آن در کشورهای دیگر، برای تولید فرآورده های جانبی استفاده می شود. نوع دیگری از زالوهای خونخوار که تکثیر می شوند، زالوهای هیرودو وربانا هستند. این زالوها در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی به منظور درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

در نهایت نیز باید به زالوهای هیرودو اورینتالیس اشاره کنیم، که در حاشیه دریای خزر ایران می توان به وفور نژاد آن را یافت. از این نوع زالوها هم برای فرآورده های جانبی و هم برای درمان استفاده می شود.

انواع زالو طبی ایرانی

انواع زالو طبی ایرانی

مشخصات و اشکال انواع زالوها

زالوها از انواع مختلف بسیار زیادی برخوردارند و هر یک از آنها، شکل متفاوتی دارد. اما این زالوها در حالت کلی مشخصات ظاهری یکسانی دارند. یعنی یا در حالت بی حرکت هستند، یا به شکل تخم مرغی بوده و به صورت پشتی- شکمی پهن شده اند. می توان بر روی بدن زالوها یک تیوب دو لایه مشاهده کرد، که شامل اپیدرم و درم می شود.

دستگاه عضلانی زالوی اصیل ایرانی و دیگر نمونه زالوها در جهان، پرکار، کامل و قوی است. می توان بر روی بدن این موجودات چهار الیاف طولی، حلقوی، عضلانی پشتی و شکمی و مایل مشاهده نمود. البته لازم به ذکر است که بدن برخی از زالوها از دو بخش تشکیل شده است. قسمت خلفی که پهن، وسیع و بزرگ است و قسمت قدامی که کوچک و باریک است.

در کنار تمامی این مشخصات، باید بگوییم زالو اصیل ایرانی همچون دیگر نمونه زالوها، در تنوع رنگی مختلف پرورش داده می شود. این زالوها یا به رنگ سیاه هستند، یا قرمز، یا سبز، یا قهوه ای و یا زرد و خاکستری زیتونی. حتی طول بدن آنها نیز متغیر بوده و بین 2 تا 6 سانتی متر می باشد. البته برخی نمونه های زالو در دنیا از اندازه کوچکتری برخوردار بوده و قابلیت دیدن ندارند.

در حالی که زالو اصیل ایرانی با نام هیرودو مدیسینالیس، با اندازه 20 سانتی متر تکثیر و پرورش داده می شود. می توان به راحتی از مراکز فروش زالو اصیل ایرانی در تهران اقدام به تهیه این نمونه از زالوهای طبی نمود. بزرگترین زالویی که تاکنون در جهان شناخته شده است، زالوی آمازونیا همنتریا با طول 30 سانت در مناطق حاره ای کشور برزیل است. اما زالوهای دیگری نیز وجود دارند که طویل بوده و طول آنها تا 46 سانتی متر می رسد.

انواع گونه های زالوی طبی یا اصیل ایرانی و تفاوت آنها با یکدیگر

همانطور که پیش از این نیز بیان نمودیم، زالوهای اصیل که با نام زالوهای طبی نیز شناخته می شوند، سه نوع هستند. از جمله:

  1. زالوی هیرودو وربانا
  2. زالوی هیرودو مدیسینالیس
  3. زالوی هیرودو اورینتالیس

از میان این سه نوع زالو، زالوی مدیسینالیس به عنوان زالو اصیل ایرانی از گیرایی بیشتری نسبت به گونه های دیگر برخوردار است. البته گیرایی زالوی اورینتالیس هم بالا است. اما در ایران بیشتر زالوی هیرودو مدیسینالیس پرورش داده می شود. در حالی که زالوهای وربانا اصولا وارداتی بوده و از گیرایی کمی نیز برخوردار هستند. حتی باید به این مسئله نیز اشاره کنیم، که چون زالوهای وربانا وارداتی از کشورهای همسایه غربی هستند، احتمال انتقال بیماری بیشتری نیز دارند.

از این رو بیشتر مراکز پزشکی و طبی، ترجیح می دهند اقدام به خرید زالو اصیل ایرانی در تهران نمایند. زیرا بهترین نوع زالو در تهران به صورت انبوه تولید شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد. می توان با اطمینان، از این زالوهای پرورش یافته در محیط های استریل و به دور از آلودگی برای درمان استفاده کرد.

زالوی هیرودو مدیسینالیس

زالوی هیرودو مدیسینالیس

قیمت زالو اصیل ایرانی در تهران چقدر است؟

از زمانی که زالوها در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفتند، مراکز زیادی اقدام به پرورش و تکثیر این جراح کوچک نمودند. اما باید بگوییم پرورش زالوهای اصیل ایرانی بسیار سخت بوده و نیاز به برخی تخصص های لازم در این زمینه دارد. از این رو تنها شرکت هایی در این زمینه فعالیت می کنند، که از تخصص و مهارت کافی برای پرورش زالوهای اصیل ایرانی برخوردار باشد.

در کنار این مسائل، رونق صادرات این جراح کوچک منجر شده است تا قیمت زالو اصیل ایرانی در تهران، با افزایش چشمگیری مواجه شود. البته در صورتی که تکثیر زالو رونق بیشتری نیابد، باید در سالهای آتی با افزایش قیمت بیشتر این موجود کوچک اما پرکاربرد مواجه شویم. البته از آنجایی که هر روز بر تعداد شرکت های تکثیر کننده زالو در ایران افزوده می شود، می توان تا حدودی از افزایش قیمت آن جلوگیری کرد و قیمت زالوی ایرانی را کنترل نمود.

پرورش زالوی ایرانی

پرورش زالوی ایرانی

بهترین شرکت پرورش و تکثیر زالو اصیل ایرانی در تهران

شرکت زالو برتر یکی از بهترین نمایندگان پرورش و تکثیر زالو اصیل ایرانی در تهران است، که در زمینه تکثیر و پرورش زالوی مدیسینالیس فعالیت می کند. کارشناسان این شرکت به افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت کنند، مشاوره می دهند. همچنین تمامی عطاری ها، مطب های پزشکی طب سنتی و ایرانی و دیگر مراکز که از زالو برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند، می توانند اقدام به خرید زالوی ایرانی از زالو برتر نمایند.

بدون تردید خرید زالو اصیل ایرانی با کیفیت بالا که در محیط استریل رشد کرده، می تواند کاربرد بسیار مطلوبی داشته باشد. پس اگر تمایل به خرید این نوع زالو برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام به تهیه آن نمایید. زیرا سایت های بسیاری هستند که زالوهای وارداتی وربانا را به جای زالوهای ایرانی مدیسینالیس و اورینتالیس به فروش می رسانند. زیرا قیمت این نوع زالوها ارزان تر است و خریداران از آنها استقبال بیشتری می کنند؛ که این مسئله می تواند سلامت انسان ها را به خطر اندازد.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *