مقاله

پرورش زالو طبی در منزل

پرورش زالو طبی در منزل یا خانه

برای تولید و پرورش زالو طبی در منزل یا خانه به فضای کمتری نیاز است. به طوری که در فضای 10 متری نیز می توان به این کار اقدام نمود. معمولا دوره پرورش زالو 12 ماه به طول می انجامد و در تابستان زالوها شروع به تکثیر می نمایند.

برای پرورش زالو طبی در منزل یا خانه به یک مخزن کوچک که می تواند یک ظرف آکواریوم یا ظرف پلاستیکی بزرگ باشد احتیاج است. توصیه می گردد ظروف انتخابی درب دار باشد. تا از خروج زالوها جلوگیری نماید. در غیر این صورت می توان از پارچه کتانی به عنوان درب ظرف و حفاظت استفاده نمود. از ظروف شفاف استفاده کنید تا به راحتی محل زندگی زالو را بتوانید مشاهده نمایید و از هرگونه تحول و تغییری آگاه شوید.

در واقع ابعاد و اندازه مخزن به تعداد زالوها بستگی دارد. به این صورت که 100 عدد لارو زالو را می توان در یک مخزن 5 لیتری پرورش داد.

برای پرورش زالو در خانه می توان در گل همراه زالو ، زالو را در یخچال در دمای 7 درجه سانتی گراد بیش از یک ماه نگهداری کرد. بدون اینکه به زالو و قدرت مکندگی آن آسیبی وارد شود. البته لازم است بعد از گذشت یک ماه گل زالو تعویض گردد. زیرا زالو در پوست اندازی از خود لعاب پس می دهد. چنانچه زالو ها در بظری و داخل آب نگهداری شوند بهتر است هر 4 روز یکبار اب بطری تعویض گردد. ابعاد و اندازه بطری به تعداد زالوها بستگی دارد. مثلا برای 1000 عدد لارو زالو می توان بطری 5 لیتری را در نظر گرفت. برای بچه زالو در هر 5لیتر تعداد 250 عدد و برای هر 100 عدد زالوی متوسط طبی 5 لیتر آب و برای هر 50 عدد زالوی مولد، 5 لیتر آب در نظر گرفته می شود. در این صورت هر 2 روز یکبار باید آب بطری را تعویض کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *