مقاله

زمان اضطراری تعویض آب مخزن پرورش زالو

زمان اضطراری تعویض آب مخزن پرورش زالو

در مطلب گذشته شیوه تعویض و نظافت آب زالوها آموزش داده شد. در ادامه قصد داریم زمان اضطراری تعویض آب مخزن پرورش زالو را بررسی کنیم . در واقع مواردی که موجب می شود زودتر از برنامه و موعد مورد نظر لازم است آب نظافت و تعویض گردد.

زالوها می توانند در استخرهای پوشیده از گیاهان ، بدون ضدعفونی منظم و دوره ای ، به زندگی خود ادامه دهند. اما در محیط های پرورشی مصنوعی به دلیل بسته بودن و کوچک بودن محیط احتمال آلودگی بر اثر استفراغ زالوها و همچنین مدفوع حاصل از آنها زیاد است. لذا تعویض آب بعد از کثیف شدن آب الزامی است. هرچقدر تراکم زالوها در واحد سطح بیشتر باشد، به همان نسبت تعویض آب سریعتر اتفاق می افتد. چنانچه محل پرورش، بطری شیشه ای 3 لیتری باشد هر دو روز یکبار تعویض آب باید صورت گیرد. اگر محیط پرورش زالو استخر 3*6 در عمق 45 یانتی متر باشد و تعداد تراکم زالو 200 قطعه باشد. هر سه الی چهار هفته یکبار آب آن تعویض می گردد. به غیر از تعویض آب ، باید فضولات کف مخزن را نیز تخلیه و شستشو نمود. یکی دیگر از زمان اضطراری تعویض آب مخزن زمانی است که زالویی مرده و یا ناسالم به نظر بیاید آن زمان باید بلافاصله آن را از ظرف پرورش زالوها جدا کنید تا آب را فاسد نکند. و زالو های دیگر نیز دچار آلودگی و آسیب نشوند. زالوی بیمار به راحتی قابل تشخیص است زیرا در کف ظرف مخزن پهن می شود و لجنی به رنگ مایل به قهوه ای و دانه های سفید از خود تراوش می کند. در صورت تلف شدن تعدادی از زالوها در مخرن پرورش باید آنها را خارج ساخته و مخزن را شستشو و ضدعفونی کنید و مجدد با آب سالم مخزن را آبگیری کنید.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *