مقاله

پرورش زالو در وان های پلاستیکی و بطری شیشه ای

پرورش زالو در وان پلاستیکی و بطری شیشه ای

در مطالب قبل با پرورش زالو و برخی از روش های پرورش آشنا شدیم. این مطلب قصد داریم پرورش زالو در وان های پلاستیکی  و بطری شیشه ای را مورد ارزیابی قرار دهیم

نگهداری زالوها در این وان های پلاستیکی به پرورش دهنده این امکان را می دهد تا مدیریت بهتری در مقایسه با پرورش زالو در فارم داشته باشد. به طور میانگین در هر 10 لیتر آب حداکثر حدود 50 زالو نگهداری می شود. هر مخزن دارای دو خروجی زهکش بوده که یکی در کف مخزن و دیگری در 30- 40 سانتی متری از کف مخزن قرار دارد که به عنوان سر ریز نیز از آن یاد می شود.

ورود آب از بالا توسط شبکه لوله کشی شده از مخزن ذخیره آب انجام می گیرد. محیط داخل مخزن می تواند هم خالی از مواد اضافی باشد و هم شبیه استخر خاکی و سیمانی که حاوی مواد و تجهیزاتی نظیر قطعات آجری و سفالی طبیعی یا خاک رس و گیاهان آبزی می باشد.

پرورش زالو در بطری های شیشه ای

از این روش در کشورهای سردسیر نظیر روسیه استفاده می شود. که به دلیل یخبندان باید عمل پرورش زالو در داخل سالن های قابل کنترل انجام گیرد. در محیط های کنترل شده می توان به صورت مصنوعی و خارج از فصل اقدام به تکثیر زالو نمود. در حالیکه در محیط های باز همه شرایط وابسته به طبیعت می باشد. در کشورهای نظیر مالزی ، تایلند و چین پرورش زالو در فضای باز انجام می گیرد. شیشه ای بودن بطری ها کار نظارت و کنترل بر زالوها را به راحتی و با دقت بالاتری ممکن می سازد. اما هزینه کارگری بالایی خواهد داشت.

در این فضا تنها می توان زالو را نگهداری نمود و به هیچ عنوان مناسب برای تکثیر نمی باشد.

 شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “پرورش زالو در وان های پلاستیکی و بطری شیشه ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *