مقاله

پرورش زالو در استخر بتنی

پرورش زالو در استخر بتنی

پرورش زالو در استخرهای بتنی یا سیمانی تقریبا شبیه استخرهای خاکی یا گلی می باشد. با این تفاوت که مدیریت استخر ها به طور کامل به پرورش دهنده بستگی دارد.

در حالت تولید صنعتی برای هر متر مکعب حدود 500 زالو در نظر گرفته می شود اما در بهترین حالت ممکن در هر استخر 200 زالو پرورش داده می شود. ارتفاع استخر حدود 70 الی 80 سانت می باشد.

کف استخر از بلوک های سیمانی و یاقلوه سنگ درست می شود. در نهایت در حدود 15 الی 20 سانت زمین استخر، سیمان کشیده می شود. معمولا استخر بتنی 3متر طول و 2 متر عرض دارد اما می تواند کمتر نیز باشد. در داخل استخر مقداری سنگ یا سفال قرار داده می شود تا مکانی تاریک و امن برای استراحت زالوها فراهم شود.

ارتفاع آب در استخر بتنی 20 الی 60 سانتی متر می باشد. که البته این میزان بسته به روش و شرایط پرورش متغیر است. نباید آب ورودی به استخر از سطح آب استخر بیش از 2 الی 3 سانت بالاتر باشد.

این نوع مکان پرورش دارای دو دریچه خروجی بوده که یکی از کف جهت تخلیه کامل و دیگری سرریز آب در 30 سانتی متری از کف می باشد.

پرورش زالو در استخر بتنی لازمه داشتن سایبان است ، تا از تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران جلوگیری نماید.چرا که بارش مستقیم آب باران باعث تغییر PH آب می گردد و برخورد قطرات باران موجب تحریک زالوها می گردد.

قسمتی از سطح استخر به عنوان سکوی زالوها ، در واقع فضایی برای استراحت زالوها و کوکون گذاری فراهم می نماید. استفاده از ظروف سفالی سوراخ شده در استخر شرایطی برای مخفی کردن، استراحت و پوست اندازی زالوها فراهم می کند.

کشت گیاهان آبزی در استخر ضمن خنک کردن ، تامین اکسیژن و تنظیم PH آب موجب فراهم ساخت محیطی تاریک و امن و مناسب برای عمل جفت گیری و کوکون گذاری می شود. همچنین جایگاه مناسبی برای چسبیدن و آویزان شدن زالوها می باشد.

حصارکشی دور استخرهای بتنی ضروری است زیرا زالوها با چسبیدن به دیواره سیمانی می توانند از استخر بالا آمده و فرار کنند.

استخر سیمانی یا بتنی به دلیل داشتن اشکال هندسی مکعب مربع و مستطیل به راحتی قابل تقسیم بوده ، به طوریکه می توان زالو ها را درجه بندی شده در آن ها قرار داد که این امر به مدیریت پرورش زالو کمک می کند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *