مقاله

پرورش زالوها در مکان های مناسب دیگر 

پرورش زالوها در مکان های مناسب دیگر

در مطالب گذشته بهروش هایی از پرورش زالوها مانند: پرورش زالو در استخر ، پرورش زالو در وان پلاستیکی و بطری شیشه ای ، پرورش زالو در ظروف شیشه ای و یا پلاستیکی اشاره شد در این مطلب به برخی دیگر از مکان های پرورش زالوها به شرح زیر است:

پرورش زالو در آبگیرهای طبیعی

در این روش می توان تعداد زیادی زالو را پرورش داد. اما جمع آوری و درجه بندی آن ها مشکل است. تولید مثل زالوها در آبگیرهای طبیعی به صورت طبیعی همراه با تغییر فصل : بوده و دفعات زادآوری یکبار در طول سال می باشد. در روش مزبور باید ورودی آب از نظر آلودگی به طور دائم کنترل شود. زیرا احتمال ورود سموم کشاورزی همراه با آب به آبگیرها وجود دارد. جهت جمع آوری کامل زالوها و پیله های آنها باید آبگیر را خالی کرده و سپس به جمع آوری زالوها از داخل گل و لای پرداخت.

پرورش زالوها در آکواریوم

اندازه این نوع آکواریوم ها تقریبا اندازه آکواریوم پرورش ماهیان زینتی در نظر گرفته می شود. ارتفاع آکواریوم در حدود 40 سانتی متر و طول آن حدود 1متر و عرض 40 سانتی متر می باشد. 3/2 آکواریوم از آب پرشده و باقی آن فضای خالی می باشد. آکواریوم مورد نظر برای پرورش زالوها دارای در پوش بوده و از تهویه مناسبی برخوردار است. در سالن های پرورش زالو به روش آکواریوم از لامپ های کم نور با شدت نور متغییر استفاده می شود. از چنین سالن هایی معمولا در کارهای تحقیقاتی و یا برای مصرف مستقیم زالو استفاده می شود.

نگهداری زالوها در گونی های پارچه ای

این روش به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از سایز روش ها می باشد. درجه بندی زالوها در این روش متنوع تر بوده و حمل و نقل و تعویض آب و تغذیه زالوها سریع و راحت تر انجام می گیرد. فرار زالوها در روش گونی های پارچه ای تقریبا غیرممکن است و زالوها از دست شکارچیان مصون می مانند. از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کثیفی گونی و نیاز به شستشوی مکرر
  • تجمع حشرات روی گونی های کثیف و تخمگذاری روی آنها
  • عدم مشاهده فعالیت زالوها که نیاز به بازکردن مکرر گونی ها دارد.

به طور کلی توصیه می شود از این روش فقط جهت حمل و نقل استفاده شود.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *