مقاله

نکات مهم زالودرمانی

نکات مهم زالودرمانی
  • از نکات مهم زالودرمانی این است که برای بیمارانی که هموفیلی یا کم خونی دارند مناسب نمی باشد.
  • با توجه به اینکه بخش بزرگی از فرآیند شفابخش زالودرمانی تحریک سیستم ایمنی است. لذا برای افراد مبتلا به ضعف یا زوال سیستم ایمنی باید توسط پزشک بررسی گردد.
  • در زمان زالو درمانی افرادسالمند و همچنین کودکان باید پزشکان معالج وسواس و دقت بیشتری داشته باشند.
  • قسمت هایی از بدن نظیر پلک ، گونه و کیسه بیضه که دارای پوست خیلی نازکی هستند. ممکن است در اثر زالودرمانی به راحتی متورم و کبود شود.
  • از دیگر نکات مهم زالودرمانی این است استفاده از تعداد زیاد زالو باید با مشورت پزشک انجام گیرد.
  • چنانچه اشتباها زالو روی سیاهرگ گذاشته شود. منجر به جریان قوی و طولانی خون ارغوانی رنگ می شود و اگر زالو روی شریان قرار گیرد بعد از جدا شدن خون قرمز روشن با نبض منظم بیرون خواهد آمد که در هر دو صورت فرد مورد نظر با خطر جدی مواجه بوده و برای بستن زخم و توقف خونریزی نیاز به کمک فوری پزشک دارد.
  • قبل از زالو درمانی پزشک معالج باید از شرایط بیمار ( کم خونی بیمار ، توان بدنی و.. ) آگاهی کامل داشته باشد. همچنین داروها و غذاهای مولد خون تمیز و صالح را با روش های موثر در رژیم غذایی بیمار قرار دهد.

به طور مثال مصرف روزانه 3 لیوان شربت شیره انگور به همراه هر وعده غذایی یکی از راه های خون سازی قوی است که حتی در کم خونی های بیماران سرطانی نیز بسیار موثر واقع می شود. در بیماران مبتلا به قندخون که می خواهند تحت زالودرملنی قرار گیرند. هرشب تعداد 5 عدد برگه خشک شده هلو و 5 عدد برگه خشک زردآلو و 5 عدد آلوی بخارا در یک کاسه خیس نموده و روز بعد آن را به بیمار می دهند تا آن را تناول کند. همچنین علاوه بر آن بیمار می تواند از آب انار تازه نیز میل کند. جهت رفع کم خونی بیماران دیابتی می توان از مخلوط (سیر انگور به میزان 50 درصد با سرکه انگور ) روزی 3 لیوان رقیق شده آن را میل کرد. چنانچه بعد از زالودرمانی بیمار احساس ضعف و سرگیجه داشت باید به تقویت معده پرداخته و داروهای ضد بلغم مصرف نماید و تقویت کننده هایی مانند شربت زعفران میل کند و یا هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری مخلوطی از تخم شربتی و تخم بالنگو و تخم فرنجمشک را با نصف استکان گلاب و نصف استکان عرق بیدمشک با کمی عسل یا شیره انگور را میل کند. چنانچه همراه با این داروها طبع بیمار بپسندد ، یک عدد مغز گوسفند پخته را هر سه روز یکبار میل کند.

 

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *