مقاله

مشخصات ظاهری زالوها

مشخصات ظاهری زالو

زالوها به اشکال متفاوتی دیده می شوند اما مشخصات ظاهری آنها (ظاهر زالو) عموما در حالت بی حرکت ، دراز یا تخم مرغی شکل هستن و معمولا به صورت پشتی-شکمی پهن می شوند. در واقع بدن زالو مانند یک تیوپ دو لایه است که شامل درم (زیر پوست) و اپیدرم می باشد. در ناحیه درم ، سلول های رنگدانه ای و مویرگ های خونی قرار دارد. دستگاه عضلانی زالوی کامل، پرکار و قوی است. دارای چهار الیاف حلقوی ، طولی ، مایل و عضلانی پشتی و شکمی می باشد. بدن بعضی از زالوها به دو بخش 1-قسمت قدامی باریک و کوچک (گردن) ، 2- قسمت خلفی بزرگ، پهن و وسیع ، تقسیم می شود.

زالوها به رنگهای مختلفی نظیر قهوه ای ، سیاه ، قرمز، زرد ، خاکستری زیتونی و سبز دیده می شود. طول بدن زالو بین 2تا 6 سانتی متر می باشد اما تعدادی از آنها نیز کوچک تر هستند و برخی نیز مانند زالو طبی هیرودو مدیسینالیس به 20 سانتی متر نیز می رسند. اما بزرگترین آنها آمازونیا همنتریا در مناطق حاره برزیل زیست دارد از طول حدود 30 سانت برخوردار است. البته طویلترین زالویی که شناسایی شده 46 سانتی متر می باشد.

از دیگر مشخصات ظاهری زالو یا همان ظاهر زالو می توان به 34 حلقه روی بدن زالوها اشاره کرد که به وسیله عقده های عصبی نمایان است. لیکن مشاهده تعداد بندهای خارجی بدن آنها معمول تر است که به 2 تا 12 بند می رسد.

بادکش خلفی از 7 حلقه و بادکش دهانی از 2 حلقه تشکیل شده است. بادکش قدامی هم دهان را احاطه کرده و مخرج روی سطح پشتی دقیقا جلوی بادکش خلفی قراردارد.

  • شرکت زالو برتربه عنوان یکی از بهترین شرکتهای پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

     02136614661 

    09127023770

     

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *