مقاله

ضماد پس از زالو درمانی

ضماد پس از زالو درمانی

برای بند آوردن خون لازم است از ضماد پس از زالو درمانی روی موضع قرار دهید. انواع ضمادها برای شما مفید خواهد بود. 

ضماد حابس الدم قوی

نسخه یک: پوست کدو خورشتی را تفت داده و روی ضماد می گذارند

نسخه دو: پشم گوسفند یا گاز استریل را سوزانده و روی موضع می گذارند.

نسخه سه” (جفت بلوط+ مازو+گلنار+آویشن) را به نسبت مساوی پودر کرده و به همراه عسل روی موضع ضماد می نمایند.

ضماد معمولی پس از زالو درمانی:

نسخه یک: زردچوبه را با عسل ترکیب کرده و روی موضع قرار می دهید.

نسخه دو: عسل خالی را نیز می توان روی محل زخم گذاشت (البته خیلی ضعیف است)

چنانچه بیماری قرص رقیق کننده یا مسکن قبل از زالو اندازی مصرف کرده باشد و موضوع را با پزشک در میان نگذاشته باشد و خونش نیز بند نیاید، بهتر است پس از قرار دادن ضماد به مدت 10 الی 15 دقیقه به میزان بیشتری موضع را فشار داده و پس از اطمینان از قطع آن پانسمان کند.

در بیمارانی که به دلیل ورم اطراف نیش راه برای ورود انواع قارچ و میکروب وجود دارد که در نهایت منجر به عفونت می گردد. برای رفع این مشکل می توانند ترکیبی ار آویشن شیرازی ، گل ختمی ، و تخم گشنیز از هر کدام حدود 20 گرم به صورت آسیاب شدن با هم مخلوط نموده و آن را با آب خوش خمیر کرده و پس از بند آمدن خون داغ داغ روی جای نیش زالوها به اندازه یک لایه ضخیم به قطر چند میلیمتر می مالند و روی آن را با باند استریل به طور کامل می پوشانند. باید این خمیر به مدت 24 ساعت بماند و هرگز خشک نشود چنانچه پس از 24 ساعت از این کار گذشت  و ضمادرا برداشته شد و باز هم محل زخم خارش داشت و یا متورم بود. دوباره به مدت 24 ساعت همان خمیر را روی زخم گذاشته شود. و پس از 24 ساعت دوم محل زخم را با آب و سرکه که روی شعله به جوش آمده است ، بخور دهید. در نهایت اگر موارد محدودی خارش متوقف نشد از پمادهای ضدخارش نظیر کالامین D یا کالاندولا استفاده کنید و چنانچه به طور استثناء ورم و خارش شدیدتر باشد. با صلاحدید پزشک از آمپول و قرص های آنتی بیوتیک مانند سفیکسیم یا سفالکسین استفاده نمایید.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *