مقاله

حساسیت احتمالی بعد از زالو درمانی

حساسیت احتمالی بعد از زالو درمانی

گاهی محل چسباندن زالو با درد ، خارش و سوزش شدیدی همراه می باشد که آن را حساسیت زالو درمانی می نامند.

 البته با توجه به اینکه زالوها از دهان خود بیش از 106 نوع ماده به درون بدن تزریق می کنند که برخی از آنها خاصیت آنتی بیوتیکی قوی دارد و احتمال عفونت نیش را تقریبا غیر ممکن می سازد و بعد از زالو درمانی صرفا یک آلرژی خفیف یا متوسط و تقریبا بی خطر در موضع نیش زالو ممکن است به وجود آید.که جای هیچ نگرانی نیست.

علت این خارش و حساسیت زالو درمانی ممکن است از موارد زیر باشد.

  • ریزش و رسوب مواد سوداوی
  • عفونت محل زخم
  • حساس بودن به بزاق دهان زالو که علت آن رسوب سودا است که ششاید مره صفرا نیز در آن نفوذ کرده باشد.

در این صورت میتوان روی محل نیش زالو را بادکش نمود یا از دم کرده و جوشانده ضد حساسیت مانند ششوید و گشنیز و مرزنجوش که با هم جوشانده شده اند میل کنید. همچنین می توان گشنیز را با شُش گوسفند و جو پخته آن را مورد استفاده قرار داد.

روش دیگر اینکه می توان یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری نمک را با آب مخلوط کرده و با دستمال روی زخم گذاشته تا خارش آن رفع شود.

چنانچه مواردی همچون رنگ پریدگی ، احساس غش ، سرگیجه ، تهوع ، سردش شدن اندام ها ، سریع یا ضعیف شدن نبض در بیمار پس از الو درمانی رویت شد لازم است به پزشک مراجعه شود.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *