مقاله

پانسمان بعد از زالو درمانی

پانسمان بعد از زالو درمانی

توصیه می شود از پانسمان بعد از زالو درمانی استفاده شود  که در ادامه روش آن عنوان خواهد شد.

معمولا زمان خونریزی 4 تا 8 ساعت به طول می انجامد. مکانیسم ضد انعقادی بزاق زالو به دلیل دارا بودن ماده ای به نام هیرودین به گونه ای است که مانع ایجاد لختگی روی زخمد می شود. این ماده ضد انعقادی رگ و مویرگ ها را شستشو داده و ناگزیر باید از همان محل نیش خارج شود تا زمانیکه این ماده در خون باشد ، خونریزی بند نخواهد آمد. بهتر است بیمار به صورت سرپا نایستد و استراحت کند و از شربت هایی نظیر آب انار شیرین ، شربت گلاب ، بیدمشک ، تخم شربتی ، شربت زعفران میل کند.

با توجه به عملکرد ماده هیرودین بزاق زالو خون رقیق می شود و انعقاد خون در موضع به سادگی صورت نمی پذیرد لذا باید حتما از مواد بند آورنده خون به همراه کمی فشار، نسبت به بند آوردن آن اقدام کنید. موادی نظیر: زردچوبه ، پنبه سوخته ، نوره ، سفال نرم و ساییده ، آرد باقلای سرخ شده و نیمه سوخته ، خاکستر پوست کدوی سوخته و غیره به بند آوردن آن کمک می کند.

روش بند آوردن خون و پانسمان بعد از زالو درمانی به این صورت است که ایتدا موضع را با آب جوشیده ولرم  و یا جوشانده صاف شده آویشن و یا نظیر آن به وسیله گاز استریل صد عفونی و تمیز نموده و سپس یکی از مواد بند آورنده فوق را به صورت ضماد روی زخم و محل نیش زالو قرار می دهید و در انتها روی آن گاز استریل گذاشته چسب می زنید.

چنانچه پس از 24 ساعت که ضماد را برمی دارید موضع خارش و یا تورم داشت دوباره شماد تهیه کرده و 24 ساعت روی زخم قرار می دهید و در روز سه مرتبه از جوشانده آویشن مصرف می کنید. در مرحله دوم باز کردن ضماد محل زخم را با بخار آب و سرکه جوشیده شده بخور دهید. چنانچه که این اعمال از کارایی لازم برخوردار نبود با صلاحدید پزشک می توانید از آمپول و قرص های آنتی بیوتیک مانند سیفکسیم یا سفالیکسین استفاده نمایید.

همچنین برای بند آمدن خون می توان روزانه 3 الی 6 کپسول قره قات میل کرد. می توان مقداری آب جوشیده ولرم شده را نیز روی زخم ریخته و شستشو داد. البته این کار زیادتوصیه نمی شود مگر در مواردی که خون ب اطراف موضع ریخته شده باشد و بیمار را در زمان وضو گرفتن و نماز خواندن دچار مشکل کند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *