مقاله

سیستم گردش خون زالو

سیستم گردش خون زالو

سیستم گردش خون زالو در زالوی هیرودیناریا شامل 4 کانال است یکی پشتی ، یکی شکمی و د. تا جانبی و انشعاباتش است کانالهای پشتی و شکمی دیواره های نازک غیر قابل انقباض دارند که از بافت هادی و اپیتلیوم سلومیک ساخته شده اند در حالی که کانالهای جانبی به شکل فرعی دیواره های ماهیچه ای ضخیم و قابل انقباض داشته و به شکل رگ های خونی حقیقی ظاهر می شوند.
مایع سلومیک در این سیستم به واسطه هموگلوبین حل شده در آن قرمز رنگ است که مایع هموسلوتیک نامیده می شود. کم تاران و تمامی آنلیدهای ابتدایی تر سیستم گردش خون بسته با رگ های خونی طولی شکمی و پشتی دارند. وجه تمایز آنها در این است که در این گروه محوططه بدن مملو از جریان سینوسی واجد هموگلوبین می باشد. سیستم گردش خون متعلق به زیر رده هیرودینه از سیستم گردش خون آنلیدهای ابتدایی (بسته) پیشرفته تر است. چنین سیستمی شباهت بیشتری با سیستم گردش خون باز در بندپایان دارد. گردش خون در تعدادی از زالو ها نظیر آکانتوبدلا و رینکوبدلا مشابه کم تاران کامل بوده و از رگ های طولی پشتی شکمی و جانبی با اتصالات متعدد تشکیل شده است.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *