مقاله

سیستم تنفس و دفع زالو

سیستم تنفس زالو و سیستم دفع زالو

به طور کلی سیستم تنفس و دفع زالو به این گونه است که زالوها ریه ندارند و تنفس آنها به جز تعدادی از گونه های انگل ماهیان که توسط آب شش انجام می گیرد از طریق پوست و به وسیله شبکه ای از مویرگ های واقع در زیر اپیدر صورت می پذیرد.
ترشحات دائمی ، پوست زالو را در خشکی از ریه و در آب از آبشش بی نیاز می کند در این غشای قابل نفوذ جا به جایی گازها به کمک سیستم انتشار صورت می گیرد و دی اکسید کربن مایع محوطه عمومی بدن خارج شده و اکسیژن محلول در آب وارد آن می شود.
هموگلوبین حل شده در خون اکسیژن را از راه شبکه مویرگی انقباضی به تمام بخش های بدن منتقل می کند. غدد مخاطی اپیدرمی در زالوها مایع مخاطی را به صورت یک لایه نازک روی سطح ترشح می کند تا از خشک شدن بدن زالو ممانعت به عمل آورد همچنین این پوشش مخاطی نیری استحکاک ناشی از آب را کاهش می دهد. زالو دو نوع اعضای ترشحی دیگر دارد: اندام ترشحی سگمانته (بند بند) و اندام های تولید مثلی هرمافرودیت تنفس در طول دیواره بدن انجام میگیرد.
رنگدانه های حل شده در مایع محوطه عمومی بدن مسئول بخش اعظم انتقال اکسیژن هستند. در این مایع ، اکسیژن توزیع شده و گاز کربنیک جمع آوری می شود این مکانیسم سیستم تنفس زالو بافتی نام دارد. زالوهای آبزی زمانی که با میزان پایین اکسیژن در آب مواجه شوند، با انجام نوسانات بدنشان عمل تهویه را انجام داده و به سطح آب می آیند.
دفع ادرار زالو
در مقابل عمل دفع به وسیله نفرید های مخصوصی که گاهی منشعب و گاهی نفروستوم های بسته انجام می شود. تعداد آنها 10 تا 17 جفت است که تشکیل دو ردیف طولی را در خارج بیضه ها داده و در حلقه های شش تا بیست و دو قرار گرفته اند. هر نفریدی دارای یک قسمت قیفی شکل مژه دار به نام نفروستوم است. بعد از آن غده ترشحی سفید رنگی وجود دارد که به صورت نعل اسب بوده و از سلول های ترشحی به وجود آمده است . از این توده سفیدرنگ مجرای به هم پیچیده دفعی خارج می شود. که در انتها وسیع شده و مثانه را تشکیل می دهد.
در دستگاه دفعی سلول های بزرگ و حجیمی وجود دارد که می تواند مواد زاید را در خود جمع کنند. مقعد روی سطح پشتی بالای مکنده بزرگ خلفی باز می شود.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

1 دیدگاه در “سیستم تنفس و دفع زالو

  1. امیر حسین گفت:

    سلام خدا قوت
    یک سوال
    مواد سبز رنگی که از زالو دفع میشود دقیقا چیست
    آیا مدفوع زالو بوده یا به عنوان یک مکانیسم حفاظتی عمل میکند مانند جوهری که اختاپوس در زمان خطر از خود دفع میکند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *