مقاله

زالوطبی و تفاوت آن با زالوی سمی

زالوطبی یا زالو پزشکی و تفاوت آن با زالوی سمی

برای تفاوت بین زالوطبی یا زالوی پزشکی با زالو سمی باید ویژگی های آنها را دانست که در مطلب قبل درباره ویژگی های زالو طبی صحبت کردیم و اما ویژگی های زالوی سمی :

  • رنگ سرمه ای
  • خطوط آبی لاجوردی و رنگ بوقلمونی مانند
  • کرک های ریز و نرم سطح پوست
  • سر درشت، گرد و پخ

دو گروه از زالوهای غیر طبی هستند که معمولا با عموزاده های طبی شان اشتباه گرفته می شوند:

گروه اول Hoemopis Vorax Sawigin که پشتی نرم به رنگ سبز گل آلود ، شکم سیاه ، پهلوهای زرد و نوارهای قهوه ای مایل به قرمز دارد و مقدار زیادی لعاب چسبناک ترشح می کند.

گروه دوم Aulocostamani grecens یک موجود سیاه مایل به سبز با شکمی زرد است این زالو کنار آب های شیرین زندگی می کند و می تواند به سرعت به پوست فردی که شنا می کند. بچسبد یا حیوان را بخورد و به عمق پوست نفوذ کند ه بالقوه می تواند باعث خونریزی های خیلی جدی شده و در نهایت منتج به مرگ میزبان شود.

زالوی طبی یا پزشکی معمولا به رنگ قهوه ای تیره ، قهوه ای ، سبز تیره ، سبز یا قهوه ای مایل به قرمز وجود دارند. اگرچه ممکن است با زالوهایی به رنگ های دیگر نیز مواجه شد که احتمال آن بسیار پایین است. زالوطبی یا زالو پزشکی در پشتش 6 نوار دارد که رنگشان قرمز ، قهوه ای ، روشن ، زرد یا سیاه متغیر است. اما در خیلی از موارد نوارها به سختی تشخیص داده می شوند. زیرا ممکن است به صورت کمان های قرمز یا نقاط زرد ظاهر شوند.

زالوی مدیسینالیس H.medicinalis عمدتا به عنوان زالوی طبی شناخته می شود که رنگ آن زیتونی مایل به قهوه ای است پشتش با نقاط سیاه پوشیده شده و دارای 6 نوارد زرد مایل به قرمز درهم تنیده است و شکمی درخشنده دارد. بدن زالوی طبی یا پزشکی شامل حلقه هایی با سطحی زبر است. دارای 10 چشم کوچک در نزدیک مکنده قُدامی است.

این زالوها در هر دو انتهای بدن مجهز به مکنده های عضلانی هستند یک دهان در انتهای جلویی و یک راست روده در انتهای عقبی شان قرار دارند. زالو هر دو انتهای بدنش را برای مکیدن اجسام دیگر مورد استفاده قرار می دهد. زالوی H.officinalis به رنگ سبز تیره با 6 نوار سیاه ، اما بدون نقطه است شکمش زرد پر رنگ بوده و حلقه های دور بدنش نرم می باشد. به طور کلی زالوی طبی هیرودو مدیسینالیس معمولا بهترین گزینه است اما در عین حال زالوی معمولی H.officinalis ممکن است برای بیماری های خاصی که باید در آنها نیش عمیق تر باعث خونریزی بیشتر گردد ، مناسب تر باشد. در زمان خرید زالو باید به سن ، اندازه و وضعیت بهداشتی آنها توجه داشت.

 

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالوطبی در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *