مقاله

خصوصیات زالوی طبی

خصوصیات زالوی طبی

خصوصیات زالوی طبی از نظر رنگ متنوع بوده و غالبا به رنگ های زیتونی سیاه یا قهوه ای و یا حنایی مایل به سیاه می باشند و نوارهایی به رنگ سبز زیتونی تا سبز در طول بدن آنها کشیده شده است. زالوی پزشکی را می توان از روی دو خط نازک رنگارنگ روی پشت تشخیص داد. حاشیه پهلویی زالوهای طبی از سطح پشتی تا شکمی به رنگ زرد نارنجی است. شکم معمولا بسیار رنگارنگ است اما ممکن است صرفا به صورت تک رنگ نیز دیده شوند. زالو ، زیرگونه ای به رنگ سبز دارد که نوار طولی آن به رنگ حنایی است .

نام علمی این جانور هیرودو مدیسینالیس است. طول بدن زالو می تواند به 25 سانتی متر نیز برسد. اما زالوهایی بیشتر از 12 سانتی متر کاربرد درمانی ندارند. زالوی H.Medicinalis  تمایل ارد که به طور غالب قرمز مایل به زرد باشد.در حالیکه زالوی H.verbena بیشتر سبز تیره است. رنگ دو گونه در ناحیه جانبی بدن به طور واضحی متفاوت است. هیرودو مدیسینالیس نقاط سبز مایل به سیاه نامنظم دارد در حالیکه هیرودو وربانا ناحیه شکمش به رنگ سبز زیتونی یکنواخت با دو نوار در طول لبه ها می باشد.

 

خصوصیات زالوی طبی با انواع مختلف زیر برای درمان مناسب می باشند:

  • رنگ ماشی و کمی مایل به سبز که دو خط زرد زرنیخی در طول پشت دارند.
  • رنگ سرخ مایل به زرد
  • رنگ جگری
  • شبیه ملخ ریز
  • شبیه دم موش
  • زالوی باریک با سر کوچک

زالوهای شکم قرمز بهتر از زالوهای پشت سبز هستند به ویژه اگر از آب های جاری صید شده باشند. بهترین زالو آن است که شکل آن مثل دُم موش ، باریک ، با سر کوچک و شکم سرخ و پشت سبز است. بهتر است زالو از آبهای پاکیزه صید شوند. آبهایی که در آن قورباغه و یا گیاه آبزی باشند، ارجحیت دارد.

 

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالوی طبی در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *