مقاله

جدا کردن اشتباه زالو

جدا کردن اشتباه زالو

کارهای اشتباهی که برای جدایی زالو ( جدا کردن اشتباه زالو ) از محل زخم می شود

– پاشیدن نمک روی زالو، زمانیکه زالو پر از خون شده و خواستید آن را جدا کنید، پاشیدن کمی نمک ، خاکستر ، بورک ، سوخته پارچه کتان ، اسفنج سوخته یا پشم سوخته موچب می شود تا از محل خود بیفتد اما این روش زیاد توصیه نمی شود زیرا این کار موجب استفراغ زالو و ورود باکتری به زخم عفونت محل می گردد.

– کشیدن زالو با دست: همانطور که در مطلب جداسازی زالو از موضع عنوان گردید. با این کار زالو قی کرده و محتویات روده و از جمله باکتری آئروموناس به درون زخم باعث عفونت زخم می گردد و همچنین ممکن است بدلیل شکسته شدن دندان ها آنها به صورت تک و منفرد درون زخم باقی مانده و باعث ایجاد عفونت شود.

– دیگر روش جدا کردن اشتباه زالو ، نزدیک کردن شیشه عطر یا سایر محرک های شیمیایی : این کار نیز زالو را به شدت تحریک کرده و موجب قی کردن آن می شود.

– نزدیک کردن حرارت به زالو : این کار نیز موجب تحریک زالو قی کردن آن می شود. هر یک از روش های چهارگانه فوق جهت جداسازی زالو از محل مناسب نیستند با کمی صبر و حوصله زالو از محل زخم جدا می شود.

آنتی بیوتیک های طبیعی چینه دان ، مانع از فساد و همولیز خون بوسیله میکروارگانیسم های خارجی می شوند تا باکتری های هم سفره زالو بتوانند خون را تجزیه و خون یا موکوس مخلوط شده و هموگلوبین به صورت محلول آزاد می شود و سپس محتویات پینه دان به مقدار کم در یک زمان به کمک یک عضله تنگ کننده حلقوی وارد روده می شوند. تمام هموگلوبین محلول جذب می شود و قسمت بدون پروتئین هموگلوبیک گویچه های سرخ هم به عنوان مدفوع از مخرج خارج می شود. روده میانی زالو فاقد آنزیم هایی نظیر کربوهیدرازها ، لیپازها ، پروتئازها و به ویژه اندو پپتیداز می باشد. اگرچه در گونه های همه چیز خوار ممکن است برخی آنزیم های فوق به میزان جزئی حضور داشته باشند اما آنزیم اگزوپپتیداز در اغلب گونه های مطالعه شده به اثبات رسیده است.

نتایج آزمایشات اثبات کرده اند که باکتری آئروموناس هیدروفیلا قادر به تولید پروتئازها ، لیپازها و آمیلازها می باشد مهمترین آنها سیتازها است که در تخریب گویچه های سرخ موجود در غذای خورده شده نقش مهمی دارد. همولیزین ، پرروتئازی است که به تجزیه هموگلوبین کمک می کند. مقدار ناچیزی از خون هضم نشده در روده باقی می ماند که از طریق مخرج دفع می شود. علاوه بر آنزیم های باکتری آئرومونای غدد بزاقی و چینه دان در زالو های طبی چندین ماده شیمیایی تولید می کنند که برای حیات زالوها صروری است این مواد عبارتند از : داروی بی حس کننده ، عوامل محرک ، گشاد کننده عروق ، مواد صد انعقادی و آنتی بیوتیک ها که از آن جمله هستند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *