مقاله

جداسازی زالو از موضع

جداسازی زالو از موضع

جداسازی زالو از موضع آن هم زالویی که در حال تغذیه است. آرواره هایش را چنان محکم قفل می کند که بازکردن آن به زور هم مشکل می باشد و به دلیل احتمال زخم و ایجاد عفونت به هیچ عنوان نباید این کار را انجام داد. زیرا سیستم اتصال محکم و موثر زالو ، باعث پاره شدن پوست بدن بیمار می گردد و نیز مهمتر اینکه با روش سختگیرانه جدا نمودن زالو از محل ، زالو قی کرده و محتویات روده و از جمله باکتری آئروموناس به درون زخم باعث عفونت زخم می گردد و همچنین ممکن است بدلیل شکسته شدن دندان ها آنها به صورت تک و منفرد درون زخم باقی مانده و باعث ایجاد عفونت شود.

در صورت بروز همچین اشتباهی بلافاصله محل گزش را بادکش نموده و تا سه روز به بیمار دم کردنی هایی نظیر آویشن یا پونه بدهید. گاهی اوقات به نظر می رسد که زالوها به هنگتم تغذیه به خواب می روند. ضربه زدن ملایم به زالو در ناحیه سر و گلو می تواند موجب بیدار شدن زالو شود. زالو عموما طعمه اش را بعد از 20 دقیقه رها می کند. اما گاها تغذیه زالوها تا 2 ساعت ممکن است ادامه یابد. که ممکن است به نظر برسد که آنها به خواب رفته اند. در این حالت بهتر است ابتدا مکنده خلفی را جدا کنید با این ترفند به زالو القا شود موقع افتادن از محل زخم است. در اغلب موارد با انجام این کار زالو مکنده دهانی خود را آزاد می کند و در غیر این صورت باید صبر کنید و یا اینکه به وسیله نوک ناخن یا قاشق به زیر مکنده جلو فشار آورده تا کمی لبه های زالو بالا بیاید. با ورود هوا از یر بادکش قدامی باعث می شود تا خلاء زیر بادکش از بین برود و در این حالت زالو راهی به جز د رآوردن آرواره هایش ندارد. روش دوم در مواقعی کاربرد دارد که ناخودآگاه زالو دست یا اندام شما را بگیرد. در این حالت جهت جداسازی زالو، با ناخن یا لبه صاف چاقو یا یک قاشق سعی در جدا کردن مکنده زالو از پوست نمایید و به هیچ عنوان با گرفتن بدن زالو و کشیدن آن سعی در جدا کردن زالو از سطح پوست نداشته باشید.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *