مقاله

اصول ضدعفونی کردن مخازن پرورش زالو

ضدعفونی کردن مخازن پرورش زالو

برای ضدعفونی کردن مخازن پرورش زالو لازم است بعد از تخلیه زالوها از داخل ظروف پرورش آن را تمیز کرده تا از وجود هرگونه مواد دفعی مبرا گردد. سپس مخزن پرورش را با آب نمک 10 تا 15 قاشق غذاخوری نمک در 10 لیتر آب شستشو می دهید. در مرحله بعد مقدار 3 تا 5 گرم منگنات پتاسیم را داخل 10 لیتر آب گرم ریخته و تمام مخزن مورد نظر را به مدت 15 دقیقه ضدعفونی کنید. در ادامه آویشیت گرین را به مقدار 3 سی سی در داخل 10 لیتر آب گرم ریخته و روی تمام نقاط مخزن بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه ضدعفونی ظروف پرورش زالو صورت گیرد. در نهایت با آب جوش مخزن پرورش را شستشو داده و بعد از آبگیری می توان زالوها را در آن قرار داد. حدالامکان سعی شود جهت تمیز کردن ظروف یا مخازن از پاک کننده های شیمیایی استفاده نشود.

برای تعویض آب محتویات را به دو شکل می توان تخلیه نمود:

از یک اسفنج برای جذب آب قدیمی استفاده کنید.

کل محتویات را در حالیکه به ظرف دهان گشاد چسبیده اند، را باقی گذاشته و مابقی را تخلیه کنید. سپس به آرامی زالوها را به آرامی با آب شستشو داده تا لجن و گل و لای اضافی از آنها جدا شوند. این مرحله مهم و حیاتی است. زیرا تجمع لجن و گل و لای می تواند، مجاری تنفسی زالوها را مسدود ساخته و باعث بیماری و حتی مرگ آنها شود. اگر نیاز است که زالوها را از یک ظرف به ظرف دیگری انتقال دهید. باید از یک قاشق چوبی استفاده نمایید، تا تماس بدنی با زالوها به حداقل ممکن برسد. چنانچه با امکانات محدود قصد دارید زالوها را برای مدت ظولانی نگهدارید، از شن و ماسه و قطعات کوچک ذغال چوب تمیز در کف ظرف قرار دهید به طوریکه زالوها بتوانند از آنها جهت تمیز کردن خودشان استفاده نمایند.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو به صورت آنلاین ( خرید و فروش آنلاین زالو ) با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

02136614661

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *