مقاله

نکات بعد از زالو اندازی

نکات بعد از زالو اندازی

در این مطلب نکات بعد از زالو اندازی و یا در حین زالو درمانی بررسی می شود.

 لازم است پس از جداشدن زالو از محل زخم با دمکرده صاف شده آویشن شیرازی محل زخم را تمیز کرده  و ضماد را روی زخم گذاشته  و روی آن چند گاز استریل بگذارید و آن را پانسمان کرده و محکم ببندید به طوریکه ضماد خشک نشود.

پس از اتمام زالو درمانی و رها شدن زالوها ممکن است حدود 4 تا 8 ساعت خونریزی ادامه داشته باشد. در واقع ماده ضد انعقادی هیرودین در بزاق زالو مانع از ایجاد لخته روی زخم می شود. تا زمانی که این ماده در خون وجود دارد خونریزی ادامه خواهد داشت. بهتر است بیمار تا زمانیکه خونریزی ادامه دارد به استراحت پرداخته و سرپا نباشد و از مایعات و آب میوه های تازه استفاده کند.

توصیه می شود بعد از جدا شدن زالوها از خونریزی ممانعت نکنید، مگر با صلاح دید پزشک معالج که خیلی به ندرت اتفاق می افتد.

چنانچه پس از زالودرمانی شخص دچار افت فشار خون شود. نباید واهمه ای داشته باشید زیرا این مسئله واکنش جبرانی بدن است و دستگاه خون ساز بدن را به کار وا می دارد و حیات تازه ای به شخص می بخشد.

جهت جلوگیری از بروز افت فشار توصیه می شود پس از افتادن زالوها شخص مورد نظر استراحت کرده و از آب میوه های طبیعی ، شربت زعفران ، آب انار شیرین ، شربت گلاب ، شربیت تخم شربتی و تخم بالنگو تناول کند. به هیچ عنوان نباید بیمار با شکم خالی اقدام به زالو درمانی نماید چرا که احتماا ضعف در زمان زالو اندازی و بعد از آن افزایش می یابد.

در زمان زالو اندازی بهتر است بیمار بر روی تخت نشسته و یا دراز بکشد. البته برای زالو اندازی پشت گوش نیازی به دراز کشیدن نیست. البته استفاده از تخت برای زلو درمانی جنبه احتیاطی دارد. زیرا پزشک معالج مدام توان بیمار را بررسی م کند. در هر حال چنانچه بیمار در زمان خونگیری احساس ضعف یا سرگیجه داشت باید سریعا دراز کشیده و پاها را بالا نگه داشته و سر را روی زمین قرار دهد. با این کار خون به مغز رسیده و ضعف از بین می رود.

احتمال عفونت و یا ایجاد خارشش و حساسیت در مصرف زالوی پشت گوش کمتر و در زالوی روی پا بیشتر و روی دست حد متوسط را دارا می باشد.

همچنین اندازه زالوهایی که برای سر و گوش استفاده می شود کوچک و نازک بوده در حالیکه زالوهای مورد استفاده برای دست یا سینه ، پشت و بازوها بزرگتر می باشد. در نهایت زالوهایی درشت برای کمر و پاها در نظر گرفته می شود.

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *