مقاله

تاریخچه زالو طبی در طبابت و پزشکی 

زالو طبی - زالوطبی - زالو پزشکی

سابقه زالو تراپی و زالو طبی (زالو پزشکی) به 1500 سال پیش از میلاد در مصر باز می گردد. در قرن 19 زالو در درمان سردرد ، زخم عفونی ، دمل ، آبسه ، تب ، ورم ، هموروئید و… استفاده می شد.

استفاده از زالو طبی (Hirudo medicinalis) برای بسیاری از بیماری ها سودمند است. در روسیه زالو صادراتی از مهمترین محصولات جهت صادرات محسوب می شود.

در ایران اطبای بزرگی همانند ابن سینا ، جرجانی ، رازی و… استفاده از زالو را تایید نموده اند.

ابن سینا جزو اولین کسانی بود که زالو درمانی (زالو تراپی) و زالوی پزشکی (زالو طبی – زالوی طبی) را در جهان معرفی نمود. او در هزار سال قبل در کتاب قانون در طب به زبان عربی زالودرمانی را به صورت علمی معرفی و آن را برای بیماران تجویز نموده است.

زالودرمانی حتی در قرون وسطی ابتدا بدون شناخت مکانیسم و به تدریج به صورت آگاهانه تری مورد استفاده قرار گرفت.

قبل از قرن نوزدهم در کشورهای اروپایی زالو به عنوان موجودی مزاحم و مهاجم شناخته شده بود که هیچ سودی در بر ندارد. اما بعد از آن با خواص آن آشنا شدند.

در فرانسه تا سال 1850 حدود صدمیلیون زالوی پزشکی (زالوی طبی) از دیگر کشورها وارد شد. در قرن 19 در آمریکا زالو برای خون گیری استفاده شد. به طوری که فقط در شهر فیلادلفیا 750،000 زالو مصرف گردید.

امروزه در کلینیک های معتبر هند ، چین ، روسیه ، آمریکا ، انگلستان و … زالو به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

  • شرکت زالو برتر ارائه دهنده مشاوره پرورش ، تولید و تکثیر زالو در تهران و شهرستانها می باشد و همچنین آماده عرضه و فروش انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *