مقاله

شیوه زالو اندازی در سکته مغزی

شیوه زالو اندازی در سکته مغزی

چنانچه بیمار در همان یکی دو روز اول بروز سکته مغزی به دکتر مراجعه کرده باشد.شیوه زالو اندازی این است که بلافاصله پشت هر گوش او 10 عدد زالو انداخته شود. اندازه زالوها از نظر درشتی و ریزی بسته به توان بیمار تعیین می گردد.

چنانچه شدت سکته خیلی زیاد نباشد ظرف مدت چند روز عوارض سکته نظیر فلج و بی حسی اندام ها رفع می شود و بیمار به حالت قبل بر می گردد. زالوها خون مویرگ های سر را از پشت گوش بیمار بیرون کشیده و با وارد کردن بزاق دهان خود باعث از بین رفتن لخته های تازه ایجاد شده می گردند که هنوز سفت نشده و قوام نیافته اند.

اگر سکته مغزی ناشی از فشار خون باشد و مویرگی در مغز پاره شده باشد، طی چند روز تا یک هفته پس از زالودرمانی بیمار به حالت قبلی خود برمیگردد. چنانچه سکته مغزی ناشی از انسداد مویرگ بوده و هیچ مویرگی پاره نشده باشد، شاید خیلی زودتر به حالت قبلی خود برگردد. اگر پس از رهاشدن زالوها از پشت گوش بیمار ، خونریزی به سرعت متوقف شد نشان از بدخیمی حال بیمار دارد. زیرا خون در مویرگ ها ی سر بیممار آماسیده و دارای چسبندگی شدید شده و ممکن است این حالت در بخش های وسیعی از بدن ایجاد شده باشد. در این صورت برحسب توان بیمار 7 روز بعد، خونگیری از پشت گوش تکرار می شود و داروی عطسه آور بیمار را وادار به عطسه می کنند. زالودرمانی پشت گوش باید به قدری ادامه یابد، تا خون کثیف و غلیظ پایان پذیرد. سپس 15 الی 25 روز بعد روی دست های بیمار زالو انداخته به طوریکه اندازه زالوها کمی بزرگتر از زالوهای مورد استفاده در پشت گوش باشد. محل انداختن زالوها بین انگشت سوم تا انگشت کوچک پشت هر دست می باشد. بعد از گذشت 20 الی 25 روز روی هر پا تعداد 10 عدد زالوی درشت بچسبانید به طوریکه زالوهای موردنظر کمی بزرگتر از زالوهای مورد استفاده در پشت دست باشد. در صورتیکه در مرحله اول خونگیری از پشت گوش، خونریزی چندساعت پس از افتادن زالوها ادامه پیدا کند. این به معنی عدم چسبندگی بیش از حد خون است و لذا دیگر نیازی به تکرار خونگیری از پشت گوش نیست بلکه 20 الی 25 روز زالو اندازی دست ها و 20 الی 25 روز دیگر روی پاها انجام می گیرد.

چنانچه بیمار مدت ها پس از وقوع سکته به پزشک مراجعه نمود در این صورت شیوه زالو اندازی و درمان او شاید یک الی دو سال به طول بیانجامد. در این شرایط ابتدا خلط غالب بیمار را با داروهای گیاهی از طریق شستشوی معده پاکسازی نموده (رژیم 15 روزه پاکسازی) و سپس بعد از 15 روز پشت هر گوش 10 عدد زالو می اندازند. درمان گیاهی نظیر جوشاندنی ها ، بخورات ، عطسه آورها ، بادکش ها و مالش های مخصوص بیماران سکته ای باید تا حصول نتیجه کامل ادامه یابد.

25 روز بعد پشت هر دست 10 عدد زالو و 25 روز دیگر از روی پاها 10 عدد زالو می چسبانند. بیمار سکته ای نباید داروهای مخصوص سکته را فراموش کند و هر شب یا یک شب در مبان با مخلوطی از تخم گشنیز و دارهایی نظیر آویشن ، نعناع ، پونه و کاکوتی بخور داده و سپس با پودر عطسه آور (انفیه) بیمار را وادار به عطسه نمود. و پس از اتمام عطسه ها در هر سوراخ بینی یکی با دو قطره روغن بنفشه بادام چکاند. پس از 2 تا 3 ماه مجددا خونگیری با زالو بر طبق دستورات قبلی انجام می گیرد. نحوه درمتن بیماری ام اس نیز مانند علاج سکته مغزی می باشد.

 

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *