مقاله

شیوه تغذیه انواع زالوها

شیوه تغذیه انواع زالوها

شیوه تغذیه زالوها در گونه های مختلف:

گونه آکانتوبدلیدها – انگل ماهی

گونه برانسیوبولیدها – همه چیز خوار و دارای میزبانی وسیع

رینکوبدلید – کم تاران آبزی و لارو حشرات ، نرم تنان و حتی برخی ماهی ها

آهینکوبدلیدا – خون مهره داران

پیسیکولیدها – ایزوپودهای دریایی و اختاپوس

گونه اسب (هموپیس سانگی سوژا) – کرم های خاکی و ماهیان

گونه زالوی طبی آمریکا ، ماکروبدلادکورا – قورباغه های باردار و وزغ ها در بهار و پستانداران در پاییز

هیرودو مدیسینالیس و هیرودو وربانا – در ماههای اول از ذوزیستان و در سن بلوغ از پستانداران همچون گراز ، گاومیش و انسان

 

تغذیه زالوها را میتوان به دو طریق انجام داد:

1- گیاه نیلوفر آبی

2- خون حیوانات

نیلوفر آبی گیاهی با رشد بسیار بالا است که می توان با گذاشتن آن در بظری ها و مخازن پرورش زالو زمینه رشد آن را فراهم گرد. زالوها می توانند به این گیاه چسبیده و از آن تغذیه کنند. هر 100 عدد زالوی مولد به یک لیتر خون نیاز دارد در حالیکه برای زالوهای پزشکی ( زالو طبی ) برای هر 250 عدد زالو یک لیتر خون برای تغذی نیاز است.

دمای خون در زمان تغذیه باید افزایش یابد، تا زالو احساس کند که خون مورد تغذیه از بدن موجود زنده می باشد بهتر است زالوهای مولد قبل از اینکه کوکون گذاری کنند، با خون حیوانات تغذیه شوند. اگر هدف ارائه زالو به مراکز زالو درمانی مپل اتاق های جراحی باشد باید زالو را به مقدار کم تغذیه نمود تا به اندازه متوسط برسد. 6 ماه بعد از رشد زالوها آنها را تغذیه و به مدت سه ماه در دمای 5 الی 15 درجه سانتی گراد بدون تغذیه نگهداری می کنند تا گرسنه مانده و جهت زالو اندازی و زالودرمانی آماده شوند.

اگر هدف فراوری باشد ، زالوها هر دو ماه یکبار به طور متوسط تغذیه می شوند، تا به اندازه و وزن موردنظر برسند و چنانچه هدف تکثیر زالو باشد، باید زالوهای رشد یافته در این موقعیت با خون تازه به طور کامل تغذیه شوند تا آماده زاد آوری شوند. تغذیه باید حداقل دو ماه قبل از جفتگیری باشد. همچنین در فاصله بین جفتگیری و پیله گذاری نباید زالوها را تغذیه نمود. برخی زالوها آرواره یا دندان نداشته و دارای قدرت گزش نیستند این زالوها به بریدگی هایی که خون تازه دارند و یا به دور جانورانی گه تازه کشته شده اند و خون تازه ای در آنها جریان یافته ، جمع می شوند. زالوهای خشکی در مناطق استوایی آسیا و جزایر اقیانوس پاسیفیک و هند یافت می شوند. انواع خون آشام این زالوها در زمان آشامیدن آب وارد مجاری بینی و سینوس ها شده و آنقد خون می مکند و حجیم می شوند که راه کجاری تنفسی را می بندند  باعث مرگ حیوان می شوند. در جنگل های باران خیز هند و سیلان زالوهایی وجود دارند که از طریق حس بویایی ، نور یا درجه حرارت و یا حس مکانیکی به حیوان رهگذر حمله می کنندو مواردی نیز گزارش شده است که افراد مجروح شده در جنگل بر اثر حمله هزاران زالو از این نوع از پای در آمده اند.

 

 

شرکت زالو برتر به عنوان یکی از بهترین شرکتهای تکثیر و پرورش زالو در تهران آماده ارائه مشاوره پرورش زالو ، به علاقه مندان در تهران و شهرستانها می باشد.

همچنین این شرکت عرضه کننده انواع زالو اصیل ایرانی به صورت عمده و جزئی به تمامی عطاریها ، مطب پزشکان طب سنتی و ایرانی و همچنین تمام مراکز و عزیزان در جای جای ایران و جهان می باشد. برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *