مقاله

حرکت و جابجایی در زالوها در پرورش زالو

حرکت و جابجایی در زالو در پرورش زالو

بر اساس بررسی انجام شده بوسیله ( Friesen et al) در سال ۲۰۰۷ میلادی به نظر میرسد که تأثیر متقابل بین هورمونهای متعددی باعث آغاز حرکت زالو به صورت شناگری شده و آن را از تکیه گاهش جدا می کند سپس گیرنده هایی که در ارتباط با ماهیچه های طولی بدن زالو هستند، در تداخل با جریان نوسان دهنده های مرکزی از طریق اتصالات الکتریکی قرار میگیرند و حرکت زالو در آب استمرار می یابد به عبارتی یک مکانیسم هورمونی – عصبی سبب جابجایی زالوها می گردد.

 

حرکت زالو ها به طور کلی

به طور کلی حرکت زالو ها به اشکال مختلف صورت می گیرد که ممکن است به شکل خزشی بر روی تکیه گاهی از اجسام تقریباً ساکن در آب و یا شناگری در آب باشد .
در شکل خزشی ، حرکت بر روی تکیه گاه زیرین زالو انجام می گیرد؛ زالو همانند کرم درخت حرکت میکند که حرکتی تحت عنوان پیچ خوردن را ایجاد میکند در این نوع حرکت طول بدن جانور منبسط یا منقبض میشود که این عمل بواسطه فعالیت ماهیچه ها صورت میگیرد. در این حالت بادکش ها به عنوان چسبیدن و پشتیبانی از این عمل فعالیت منظم و تعیین کننده ای را نشان میدهند. حرکت شناگری نوع دیگری از حرکت زالوها در آب است که با سهولت و زیبایی خاصی انجام میگیرد در طول مدت شناگری زالو تکیه گاه خود را ترک کرده و بصورت پشتی شکمی مانند نوار پهن میگردد و روش حرکت موج مانند را بصورت پی در پی نمایان می سازد. حرکات موجی بصورت طولی از ناحیه سر تا انتهای بدن ادامه می یابد. زالوها در زمان جستجوی غذا با حرکت و حرارت طعمه تعامل و ارتباط برقرار می کنند.

آنها دارای حس بویایی ، چشایی و لامسه بوده و همچنین از حسگرهای متعددی بویژه بر روی قسمت قدامی بدن برخوردارند که به آنها کمک می کنند ، تا مکان طعمه شان را بیابند زالوها نه تنها در زمان صید بلکه زمانیکه مقدار اکسیژن یا دمای آب تغییر کند ، نیز فعالیت شنا کردنشان را افزایش می دهند.

 

 

حرکت و جابه جایی در زالوها در تکثیر زالو

شکل: حرکت و جابه جایی در زالوها

 

بهترین پرورش و تکثیر زالو در تهران

شرکت زالو برتر یکی از بهترین نمایندگان پرورش و تکثیر زالو اصیل ایرانی در تهران واقع در شرق تهران – پیروزی است، که در زمینه تکثیر و پرورش زالوی مدیسینالیس فعالیت می کند. کارشناسان این شرکت به افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت کنند، مشاوره می دهند.

همچنین تمامی عطاری ها، مطب های پزشکی طب سنتی و ایرانی و دیگر مراکز زالودرمانی  در تهران و شهرستان که از زالو برای درمان بیماران استفاده می کنند، می توانند اقدام به خرید زالوی ایرانی از زالو برتر نمایند.

بدون تردید خرید زالو اصیل ایرانی گیرا و با کیفیت بالا که در محیط استریل رشد کرده، می تواند کاربرد بسیار مطلوبی داشته باشد. پس اگر تمایل به خرید این نوع زالو برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام به تهیه آن نمایید.

زیرا سایت های بسیاری هستند که زالوهای وارداتی وربانا را به جای زالوهای ایرانی مدیسینالیس و اورینتالیس به فروش می رسانند. چراکه قیمت این نوع زالوها ارزان تر است و خریداران از آنها استقبال بیشتری می کنند؛ که این مسئله می تواند سلامت انسان ها را به خطر اندازد.

برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *