پرورش زالو, تکثیر زالو, زالو

زالو مولد و تکثیر زالو

پرورش زالو مولد و تکثیر زالو در تهران

زالو مولد و تکثیر زالو

زالوی مولد زالویی است که می تواند کوکون گذاری کنند
این زالو بعد از زمستان گذرانی باید تغذیه شود و جفت گیری انجام دهد و اقدام به کوکون گذاری کند.
زالوی مولد بعد از سایز طبی می باشد و معمولا بین سایزهای ۱۵-۱۰ می باشد ( البته که زالوی مولد ۹-۸ سانتی هم داریم) مولد بودن زالو بستگی به تعداد دفعات تغذیه و مناسب بودن تغذیه دارد.

زالوی مولد زالوهایی با وزن بالاتر از پنج گرم و دارای کمربند تناسلی میباشند زالوی پزشکی حداقل با ۸ بار تغذیه به زالوی مولد تبدیل میشود
زالوهای پزشکی تا سن ۲ سالگی امکان تکثیر شدن ندارند و از سن ۲ سالگی به بلوغ جنسی می رسند و به زالوی مولد تبدیل میشوند که البته بستگی به دفعات تغذیه و کیفیت غذایی که آنها مصرف میکنند، دارد.
ویژگی بارز زالوی مولد ، کمربند تناسلی موجود در زالوی مولد میباشد.
زالوها دارای اندام جنسی نر و ماده بر روی بدن خود میباشند ولی به وسیله خود باورسازی، تولید مثل نمی کنند، بلکه با دیگر زالوها جفت گیری می نمایند که پس از جداشدن هردوی آنها تخم ریزی می نمایند.
جفت گیری زالوها بطور طبیعی در ماههای بهار و تابستان در داخل یا خارج آب انجام میشود، ولی در کارگاههای پرورش زالو، دو الی سه بار در سال در داخل کشور در تمامی فصول با ایجاد شرایط مصنوعی زالوی مولد را وادار به جفت گیری و تخم ریزی میکنند.
هر زالوی مولد در فصل زایش میتواند هشت پیله یا بیشتر طی یک دوره ۱۲-۵ روزه بگذارد و از هر پیله (تخم) ۳۰-۱۵ عدد فرزند زالو بیرون می آید که حداقل از هر زالو ۱۲۰ عدد بچه زالو به دست می آید که در طبیعت ممکن است بخشی از بچه زالوها قبل از اتمام تکاملشان در محیط طبیعی در اثر گرسنگی، شکار و بیماری بمیرند که در کارگاههای تولیدی پرورش زالو این رقم تلفات نزدیک به صفر میرسد.
زالوی مولد بعد از ۸ بار زایش طی چهار سال کم کم قدرت جنسی خود را از دست میدهد و کمتر تکثیر می کند.
در اینجا که رشد جسمی زالو بیشتر شده میتوان به عنوان زالو طبی بزرگ برای کلیه قسمتهای بدن (دست ،پا ،کمر و پشت) استفاده شود، چونکه زالویی که از نظر جسمی رشد کامل کرده هم قدرت بادکش بیشتری داشته و میتواند خون کثیف را از عمق بیشتری مکش کند و هم تعداد آنزیمهای مفید موجود در بزاق دهان زالوی طبی با بلوغ کامل بیشتر از زالوی جوان و غیر مولد میباشد.
بنابراین پرورش دهندگان زالو باید این نکته را در نظر بگیرند که برای پرورش و تکثیر زالو باید حتما زالوی مولد جوان را تهیه کنند تا قابلیت حداکثر تکثیر در مدت نگهداری را
داشته باشند.

 

بهترین پرورش و تکثیر زالو در تهران

شرکت زالو برتر یکی از بهترین نمایندگان پرورش زالو (زالو مولد) و تکثیر زالو اصیل ایرانی (نژاد اورینتالیس و مدیسینالیس) در تهران واقع در شرق تهران – پیروزی است، که در زمینه تکثیر و پرورش زالوی اورینتالیس و مدیسینالیس فعالیت می کند. کارشناسان این شرکت به افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت کنند، مشاوره می دهند.

همچنین تمامی عطاری ها، مطب های پزشکی طب سنتی و ایرانی و دیگر مراکز زالودرمانی در تهران و شهرستان که از زالو برای درمان بیماران استفاده می کنند، می توانند اقدام به خرید زالوی ایرانی از زالو برتر نمایند.

بدون تردید خرید زالو اصیل ایرانی با گیرایی بالا که در محیط استریل رشد کرده، می تواند کاربرد بسیار مطلوبی داشته باشد. پس اگر تمایل به خرید این نوع زالو برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام به تهیه آن نمایید.

زیرا سایت های بسیاری هستند که زالوهای وارداتی وربانا را به جای زالوهای ایرانی مدیسینالیس و اورینتالیس به فروش می رسانند. چراکه قیمت این نوع زالوها ارزان تر است و خریداران از آنها استقبال بیشتری می کنند؛ که این مسئله می تواند سلامت انسان ها را به خطر اندازد.

برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *