پرورش زالو

نکاتی برای تاسیس فارم زالو در تهران

فارم زیرزمینی زالو

فواید Farm های زیرزمینی (حدود ۵ تا ۱۵ پله ی ۱۵ سانتی متری در عمق زمین):

(۱) تاریک است (۲) مرطوب است (۳) هزینه ی گرمایش و سرمایش آن کم است. (۴) آرامش محیطی دارد (۵) هزینه ی تهویه ی سنتی کم است.

معایب Farmهای زیرزمینی

(۱) هزینه ی گودبرداری زیاد است (۲) هزینه ی جابجایی بالا است (۳) هزینه ی تهویه ی مدرن زیاد است. (یکی از مشخصات Biofarm انگلستان ، تأسیسات بسیار کم هزینه ی آن است).
بهترین ظرف برای تکثیر زالو فایبرگلاس است. خاک مورد استفاده در فارم زالو اگر سنگ داشته باشد خیلی بهتر است . لوله کشی داخل ظروف برای گردش آب باید ۱/۲ تا ۱/۳ اینچی باشد تا جریان و سیلان آب آرام انجام شود. Farm باید طوری باشد که اگر حتی یک زالو هم تلف شد حتی المقدور زود شناسایی گردد جریان آب نیز باید طوری باشد که تعفنها را خارج سازد.
ضمناً تکه چوبهای شناور بر روی سطح آب هنگام پیله گذاری برای زالوها این امکان را فراهم میسازد که پیله ها را روی آنها بگذارند تا زودتر خشک و مستحکم گردند.

 

فارم طرح مزرعه ی زالو

 

(۱) چاه یا منبع آب ، پمپ آب و کنتور برق (انتهای زمین و کاملاً محافظت شدهکه کسی نتواند به سیستم آب و برق رسانی صدمه بزند).

 

فارم زالو در پرورش زالو

 

غلظت نمک بیش از ۵ الی ۱۰ گرم بر لیتر برای زالوها خطرناک است. برای آسیب ندیدن زالوها پس از تعویض آب برای هر ۱۰۰۰ لیتر آب بهتر است یک کیلوگرم عسل استفاده شود.

وقتی زالوها برای اولین بار در فارم ریخته می شوند اقلاً ۳ بار به فاصله ی ۳ ماه تغذیه (ترجیحاً با خون) میشوند و سال اول تشکیل فارم که تمام شد، دیگر وقایع مثل: تولد، بلوغ، لقاح، پیله گذاری و … به طور دوره ای اتفاق میافتند و اگر Farm درست طراحی شود، همیشه محصول متنوعی از زالو ریز، متوسط و درشت برای عرضه موجود خواهد بود. اندازه ی استاندارد زالو برای صادرات زالو ۰.۹ الی ۱.۵ گرم می باشد.
از زالوی بزرگ معمولاً برای ساخت کرم و روغن زالو استفاده می شود. زالوهایی که تازه از پیله خارج میشوند، بهتر است یک ماه بعد با خون تغذیه شوند و در محیط آب و خاک نگهداری گردند.
آنها ۶ ماه بعد پس از اولین تغذیه آماده فروش می شوند، از نظر اقتصادی، بهترین زمان برای خرید زالو ، تابستان و بهترین زمان برای فروش زمستان است.

 

فارم طبیعی

  • در فارم طبیعی زالو اولاً باید آب از لایه های زیرین به آرامی در جریان و تخلیه قرار گیرد، ثانياً ارتفاع فارم نباید از ۸۰ سانتی متر بیشتر باشد ۰/۱ از این ارتفاع ۸۰ سانتی متری باید خاک (ترجیحاً خاک حاصلخیز یا خاک گلخانه ای) باشد تا هم برای رشد گیاه مواد کافی داشته باشد و هم احتمالا زالوها بتوانند از مواد آن تغذیه نمایند.۵ سایر ابعاد Farm زیاد مهم نیستند.
  • -آب باید ۲ برابر خاک باشد و بهترین دما ۷ الی ۱۴ درجه ی سانتی گراد و Tolerance حدود ۷ درجه ی سانتی گراد میباشد.
    حوضچه های تولید مثل در شرایط zang. اکولوژی از حوضچه هایی که نیازهای طبیعی Hirudo medicinalis را فراهم می کند . پیله ها (Cocoons) در منطقه ای در طول مخزن فوق در سمت راست قرار داده میشوند.
  • تورهای استتار ، زالوها را از تابش بیش از حد خورشید حفظ می کنند.
  • آب بستر با انواع مختلفی از فیلتر مداوماً تمیز می گردد. این کار به تعدیل فلور میکروبی طبیعی کمک میکند.

 

فارم جدید پرورش زالو جهت تولید و توزیع زالو

بعد از اخذ مجوزهای لازم فروش زالو ، حوضچه ای بتونی به ابعاد 5 در 10 فوت بنا می گردد و بحث هایی را برای بعضی آموخته ها و قوانین شروع می کند.

 

بهترین پرورش و تکثیر زالو در تهران

شرکت زالو برتر یکی از بهترین نمایندگان پرورش و تکثیر زالو اصیل ایرانی در تهران واقع در شرق تهران – پیروزی است، که در زمینه تکثیر و پرورش زالوی مدیسینالیس فعالیت می کند. کارشناسان این شرکت به افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت کنند، مشاوره می دهند. شرایط  نگهداری و حمل و نقل زالو در زالو برتر اصولی انجام می شود.

همچنین تمامی عطاری ها، مطب های پزشکی طب سنتی و ایرانی و دیگر مراکز زالودرمانی  در تهران و شهرستان که از زالو برای درمان بیماران استفاده می کنند، می توانند اقدام به خرید زالوی ایرانی از زالو برتر نمایند.

بدون تردید خرید زالو اصیل ایرانی گیرا و با کیفیت بالا که در محیط استریل رشد کرده، می تواند کاربرد بسیار مطلوبی داشته باشد. پس اگر تمایل به خرید این نوع زالو برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام به تهیه آن نمایید.

زیرا سایت های بسیاری هستند که زالوهای وارداتی وربانا را به جای زالوهای ایرانی مدیسینالیس و اورینتالیس به فروش می رسانند. چراکه قیمت این نوع زالوها ارزان تر است و خریداران از آنها استقبال بیشتری می کنند؛ که این مسئله می تواند سلامت انسان ها را به خطر اندازد.

برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *