زالو, زالو درمانی

تاریخچه زالو درمانی در طب باستانی اروپا

تاریخچه زالو درمانی در طب باستان اروپا

در تاریخچه زالو درمانی آمده که اولین بیانات دقیق راجع به کاربری زالو در طب یونان باستان که از طب هندی تأثیر گرفته بود؛ در شهر A lexipharm acia از شعر B.C.E Nicandros of Colphon 200-130 قبل از میلاد مسیح قابل استحصال است. مكتب Methodology برای بیماری دو دلیل انقباض = Contaction و انبساط = Extension قایل بود لذا زالو درمانی با ۲ مکانیزم متفاوت که در مبحث مکانیزمها بحث خواهند شد، در هر دو مورد حرف برای گفتن داشت.
طبق نظریه ی Somatic در طب تمام بیماریها حتی بیماریهای روانی منشأ جسمی دارند.

با پذیرش این امر در اواسط قرن اول میلادی این فکر که خون بد باعث بیماری میشود و زالو این خون بد را میخورد و بدن به جای آن خون خوب میسازد، به زالو درمانی رونق داد. یک کتیبه ی بسیار قدیمی در مدرسه ی پزشکی رومن (۱۹۹-۱۲۹ C.E) این موضوع را تلویحاً صحیح دانسته است.

پزشکان نظامی رم نیز از زالو در درمان زخمهای جنگی استفاده می کردند. در قرون وسطی و اخیر، در بین اعراب، حجامت و فصد رایج شد. آنها برای درمان بیماری های سوداوی فقط از زالو بهره می جستند . پزشکان مدرسه ی Salemo در ایتالیا نیز برای خارج کردن سموم از زالو استفاده میکردند؛ که این ایده تدریجاً از ایتالیا به تمام اروپا گسترش یافت. جالینوس نیز از این قافله عقب نماند و در اواخر دوره ی جالینوسی ۱۵۷۵-۱۶۴۲ Abraham zacuto زالو درمانی را بین پزشکان رواج داد.

 

تاریخچه زالو درمانی در اروپا

در اروپا زالو اندازی از ابتدا به عنوان یک روش درمانی بر پایه ی علم نشان داده شده است. این کار جزء مکمل طب رسمی و مردمی از دوران باستان تا قرن ۱۹ بود. زالو درمانی از اول در حوزه ی طبیبان متمایل به علوم تجربی بود. لذا بیشترین طرفداران آن تأثیر درمانی زالو را در قالب نمونه های علمی از مدارس پزشکی توصیف می نمودند. مبنای اصلی استفاده از زالو باور گسترده در تصور عمومی درباره ی مایعات بدنی اخلاط چهارگانه و نمونه ای معمول در اروپای قدیم و طب عربی تا قرن ۱۷ که مانند فصد ابزاری برای کاهش حجم خون در پرخونی به حساب می آمد؛ بود. موارد مصرف دیگر زالو شامل عفونت، التهاب موضعی ، مشکلات قلبی و اختلالات عروقی قرن ۱۸ و ۱۹ بودند.
با ظهور طب نوین، اعتقاد به هر نوع خون گیری مورد تهاجم قرار گرفت و این تهاجم تـا حال حاضر نیز با یا بدون دلایل منطقی ادامه دارد. پیروان مکتب (طب فیزیکی) پس از کشف گردش خون بر اساس قوانین فیزیکی تأثیرات خون گیری را با تعدیل فشارخون ، مقاومت عروقی، تحریک بدن به خون سازی مجدد، تعدیل در ترکیب خون و … توجیه نمودند.
در قرن ۱۸ این مکتب با طب جالینوسی ادغام شد. از نظر آنان خون مخلوط معلقی از مواد متفاوت بود. که هر کدام به نوعی در معرض فساد قرار داشتند. چون برقراری جریان ایده آل خون مانع از توقف کامل یا نسبی آن می شود؛ لذا فساد ناشی از رکود جریان به تعویق می افتد.
چون فصد خون را از رگ های درشت خارج می ساخت، زالو به خاطر دریافت خون از مویرگ ها نسبت به فصــد دارای رجحان بود. مزیت زالو بر حجامت هم این بود که در مکانهایی از بدن که با روشهای معمول قابل حجامت نبودند؛ مثل وریدهای مقعدی قابل اجرا بود. F.Hoffman ۱۶۶۰-۱۷۴۲ جزو این گروه بود.
در ابتدای قرن ۱۹ به علت درخواست فراوان در انگلیس زالو را از کشورهای اطراف وارد کردند. پس از رسیدن موج زالو درمانی به فرانسه که خود دارای ذخیره ی طبیعی فراوانی از زالو بود؛ به زودی تمام اروپا به این موج پیوستند. François joseph Victor Broussais

۱۸۳۸ – ۱۷۷۲ پیشنهاد کننده ی پزشکی فیزیولوژیک علت تقریباً تمام بیماری ها را التهاب inflam mation می دانست و معتقد بود که تغییرات پاتولوژیک سیستم مویرگی بافتها عامل اصلی بیماری است. چون زالو خون را از مویرگ تخلیه می کند؛ با این استدلال چرخه ی بیماری قطع می شود. وی همچنین طب قدیم را با نظریه های جدیدتر «تحرک» و «رکورد» که توسط Brown ۱۷۸۸ – ۱۷۳۵، مطرح شده بود؛ تلفیق نمود.Broussais آن قدر در زالو درمانی افراط کرد که برخی از همکارانش وی را خون آشام لقب دادند. لذا زالو درمانی بدون هیچ دلیل قابل توجیه و عقلانی در سطح ناشناخته ی وسیعی تاکنون انجام شد.
گاهی در یک جلسه ی درمانی بیش از ۱۰۰ زالو استفاده میشد و چندین میلیون زالو در سال در کشورهایی چون ،فرانسه انگلیس و آلمان مصرف می شدند. فرانسوی ها با زوال کشاورزی دچار کاهش تولید زالو شدند. در سال ۱۸۲۸ بیش از صد میلیون زالو در سال در این کشور مصرف می شد و متعاقباً قیمت زالو و زالو درمانی شدیداً افزایش یافت. پزشکان به سرعت به آن رو آوردند و پرورش زالو توسط دولت بودجه بندی شد و خصوصاً
پزشکان ارتشی نگران زخمهای جنگی بودند که با زالو درمان می شدند!

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب تاریخچه زالو درمانی مراجعه نمایید.

بهترین شرکت پرورش و تکثیر زالو آرایشی و طبی استریل و گیرا در تهران

شرکت زالو برتر یکی از بهترین شرکت های پرورش و تکثیر زالو اصیل ایرانی در تهران واقع در شرق تهران – پیروزی است، که در زمینه تکثیر و پرورش زالوی مدیسینالیس و اورینتالیس دو نژاد برتر زالو که تنها در ایران یافت می شوند و به زالوی ایرانی نیز معروف هستند، فعالیت می کند. کارشناسان این شرکت به افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت کنند، مشاوره و آموزش پرورش زالو نیز می دهند.

همچنین تمامی عطاری ها، مطب های پزشکی طب سنتی و ایرانی و دیگر مراکز زالودرمانی  در تهران و شهرستان که از زالو برای درمان بیماران استفاده می کنند، می توانند اقدام به خرید زالوی ایرانی از زالو برتر نمایند.

بدون تردید خرید زالو اصیل ایرانی گیرا و با کیفیت بالا که در محیط استریل رشد کرده، می تواند کاربرد بسیار مطلوبی داشته باشد. پس حال که با تاریخچه زالو درمانی آشنا شدید ، اگر تمایل به خرید این نوع زالو برای استفاده در مراکز پزشکی و درمانی دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام به تهیه آن نمایید.

زیرا سایت های بسیاری هستند که زالوهای وارداتی وربانا را به جای زالوهای ایرانی مدیسینالیس و اورینتالیس به فروش می رسانند. چراکه قیمت این نوع زالوها ارزان تر است و خریداران از آنها استقبال بیشتری می کنند؛ که این مسئله می تواند سلامت انسان ها را به خطر اندازد.

برای تنظیم وقت مشاوره و سفارش زالو با قیمت مناسب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 02136614661 

09127023770

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *